لاماندو یک سدان کامپکت با نشان فولکسواگن است که برپایه پلتفرمیمشترک با جِتا طراحی و مهندسی شده و از سال ۲۰۱۴ توسط SAIC-Volkswagen در چین تولید و عرضه میشود. این خودرو در اصل یک آلترناتیو اسپرتیتر برای فولکسواگن ساگیتار (همان جِتا) به حساب میآید. این مشابه مثل رابطه ای که پیشتر فولکسواگن CC با پاسات داشت. حال به نظر میآید سایک-فولکسواگن برای نسل جدید، قصد تاکید بیشتر بر این ماهیت اسپرتیتر دارد. همین باعث شده تا فولکس واگن لاماندو ۲۰۲۲ را با یک ژست به مراتب هیجانانگیز تر از قبل، بازطراحی کند.
طراحی ظاهری Lamando جدید
با تغییر رویکردی که به تازگی در طراحی سدانهای کوچک بازار چین توسط خودروسازان بومی دیدهایم، فولکسواگن هم دیر یا زود باید از سادگی بصری ساختههای خود فاصله میگرفت و با موج طراحی هیجانانگیز و مدرن رقبای کمتر شناختهشده چینی همراه میشد. مخصوصا از این نظر که خریداران خودروهایی از این دست، اکثر جوانترهای به اصطلاح خودرو اولی هستند و برای این خریداران، بهرهمندی از یک طراحی مهیج و بهروز، فاکتور اصلی در خرید خودرو به حساب میآید. فولکس واگن لاماندو ۲۰۲۲ هم با درک صحیح از این موضوع، طراحی شده.
لاماندو جدید همچون آرتیون یک سیلوئت اسپرتی، شبیه به کوپههای چهار درب دارد. اما نزدیکی ماهیت آن به آرتیون، تنها در نمای جانبی نمود دارد و از دیگر زوایا، بطور مشخص با الگو قرار دادن خودروهای الکتریکی جدید فولکسواگن از خانواده I.D. طراحی شده. و همین باعث شده یک شیطنت خاص موجودی زنده در چهره آن حس شود. در نمای عقب 2022 Volkswagen Lamando L هم الگوبرداری از طراحی خودروهای ID، بهویژه ID.4 به خلق نمایی مدرن انجامیده که مشخصه بارزش، چراغ یکپارچه عقب با جانمایی نشان فولکسواگن در داخل آن است. فولکس واگن لاماندو ۲۰۲۲ ژست اسپرتی تری که در نسل جدید دارد را مدیون بازنگری در تناسبات خود نیز هست.
در نسل جدید، لاماندو برپایه پلتفرم MQB Evo فولکسواگن توسعه یافته و نهتنها کمیکشیدهتر و پهنتر شده، بلکه فاصله بیشتری نیز بین دو محور خود دارد که ترکیب آنها، به جادارتر شدن فضای داخلی نیز کمک کرده. احتمالا اضافه شدن پسوند L به انتهای نام آن در نسل جدید نیز تلاش فولکسواگن در اشاره به همین موضوع است.
مدرنیته در عین سادگی
مدرنیته توام با سادگی شاید بهترین تعریف برای طراحی داخلی فولکس واگن لاماندو ۲۰۲۲ باشد. طراحی داخلی به سبک طراحی های جدید فولکسواگن، با تاکید بر فرم های خطی و کشیده که سعی در عریض و جادار نشان دادن کابین دارند، شکل گرفته. اما آنچه که این فضا را از کابین هر فولکسواگن دیگری متمایز میکند، ترکیب نمایشگر پشت فرمان ۱۰ اینچ و نمایشگر اصلی ۱۲ اینچ در قالب یک نمایشگر باریک و کشیده به ظاهر یکپارچه است که رفته رفته به یک نُرم طراحی در کابین خودروهای جدید بازار چین تبدیل میشود.
از صندلیهای برقی با سیستم سرمایش و گرمایش، دید ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، کروزکنترل و دستیار صوتی گرفته تا تهویه اتوماتیک دو نقطهای، ترمز اضطراری اتوماتیک، ایربگهای جلو، جانبی جلو و پردهای، ترمز پارک برقی و سنسور نور و باران، هر آنچه که امروز در این کلاس ابعادی و قیمتی در خودروهای بازار چین میتوان یافت در قالب تیپهای تجهیزاتی مجهزتر فولکس واگن لاماندو ۲۰۲۲ به مشتری ارائه میشود. در کنار اینها باید به بهرهمندی Lamando L از سیستم خودران سطح 2، هدزآپدیسپلی، نوربالای تطبیقپذیر،
پیشرانه فولکس واگن لاماندو ۲۰۲۲
محرک فولکس واگن لاماندو ۲۰۲۲ همان واحد ۱.۴ لیتری توربو نسل اول این خودرو است. این موتور ۱۵۰ اسببخاری با ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دوکلاچ متصل است. با این پیکربندی پیشرانه که صدی کمتر از شش لیتر بنزین میسوزاند، Volkswagen Lamando L در حدود ۸.۵ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت میگیرد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین باید به سیستم تنظیم حالت رانندگی با چهار گزینه کممصرف، راحت، اسپرت و سفارشیسازی شده در این محصول جدید SAIC-Volkswagen اشاره کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا فولکس واگن قصد عرضه لاماندو ۲۰۲۲ با موتور ۱.۸ لیتری توربو ۱۷۹ اسببخاری و یا ۲.۰ لیتری توربو ۲۲۰ اسببخاری بهکار رفته در مدل GTS نسل اول لاماندو را نیز دارد یا خیر.
نسل جدید فولکسواگن لاماندو قرار است در محدوده قیمت ۱۵۰ تا ۱۸۷ هزار یوان (۲۳.۶۰۰ تا ۲۹.۵۰۰ دلار) در چین عرضه شود. تنها بازار صادراتی آن نیز فیلیپین خواهد بود. در ادامه میتوانید گالری کاملی از تصاویر 2022 Volkswagen Lamando L را مشاهده کنید. در ضمن، پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازههای جهان خودرو، اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟