مزدا کارول کوچکترین محصول این خودروساز ژاپنی است

برخلاف تصور ما ایرانی‌ها، خودرو کوچکتر از مزدا ۲ نیز توسط این خودروساز ژاپنی تولید می‌شود؛ خودرویی با نام کارول که قیمت پایه ۸.۶۸۰ دلاری دارد.

جمعه - ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مزدا کارول 2022

ما ایرانی‌ها تا صحبت از کوچکترین مزدا می‌شود، یاد هاچبک ساب‌کامپکت مزدا ۲ می‌افتیم. اما مزدا در بازار ژاپن، خودرویی کوچکتر از کُد۲ خود نیز دارد. این محصول که مزدا کارول نام دارد و به عنوان ارزان‌ترین مزدا در بازار محبوب کِی‌کار های ژاپن، برای مدل ۲۰۲۲ مورد بازنگری هایی بسیاری قرار گرفته است. و اگر ظاهر آشنایی دارد، دلیل آن این است که در اصل مدل ری‌بَج شده سوزوکی آلتو است که هم در ژاپن و هم در دیگر بازار های هدف سوزوکی عرضه می‌شود. از آنجایی که سوزوکی به تازگی نسل نُهُم آلتو را در ژاپن معرفی کرده، مزدا نیز به فاصله کوتاه، نسل هشتم کارول را در این بازار معرفی می‌کند.

مزدا کارول جدید طول بدنه ای کاملا مشابه سوزوکی آلتو دارد. موتور ۳ سیلندر خطی ۶۵۸ سی‌سی و ۶۵۷ سی‌سی نیمه هایبرید به‌کار رفته در آن نیز از آلتو به امانت گرفته شده. و جالب است بدانید امکان سفارش مزدا کارول بصورت چهار چرخ محرک یا همان AWD نیز وجود دارد! اما کم‌مصرف‌ترین پیکربندی پیشرانه قابل سفارش برای این مزدای کوچک، نمونه دیفرانسیل جلو مجهز به موتور ۶۵۷ سی‌سی نیمه‌هایبرید (2WD MHED) است که با هر لیتر بنزین، توان پیمایش مسافتی بالغ بر ۲۷.۷ کیلومتر را دارد. به بیان ساده‌تر، متوسط مصرف سوخت آن صدی ۳.۶ لیتر است.

همکاری مزدا با سوزوکی در کلاس کِی‌کار ها به اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی باز می‌گردد، زمانی که مزدا بصورت رسمی به این کلاس ورود کرد. کارول اگرچه از نظر اتاق، طراحی و ظاهر، مشابه سوزوکی آلتو است اما همواره از نظر طراحی کابین، متفاوت از این ساخته سوزوکی بوده. در مدل سال ۲۰۲۲ نیز همین رویه تکرار شده. مزدا کارول از اوایل ماه آینده راهی مراکز فروش این خودروساز در ژاپن خواهد شد. شروع قیمت آن نیز از ۹۹۸.۸۰۰ ین خواهد بود یعنی از ۸.۶۸۰ دلار.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟