سازندگان مختلف برای این که بتوانند هم پاسخگوی نیاز امروز خودرو های هایبرید و برقی مبتنی بر باتری باشند و پاسخگوی نیاز آینده این خودروها، سرعت توسعه باتری و تکنولوژی آن را افزایش داده اند و تویوتا هم از این قاعده مستثنی نیست. بخشی از سرمایهگذاری جهانی ۱۳.۵ میلیارد دلاری این خودروساز ژاپنی در بخش باتری شامل توسعه و تولید باتری در خاک ایالات متحده آمریکا با بودجه ای بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار میشود.
به گزارش فارسیکار، سرمایهگذاری در خاک ایالات متحده آمریکا شامل ساخت یک سایت تولید اختصاصی برای باتری در این کشور است. برای تحقق این برنامه، تویوتا قرار است با زیرمجموعه خود، تویوتا تسوشو در ساخت کارخانه تولید باتری همکاری کند. این پروسه شامل تولید باتری و همچنین توسعه تکنولوژی های مرتبط با تاکید بر باتری های لیتیم-یون خواهد بود. این کارخانه جدید مسئولیت ساخت و گسترش زنجیره تامین محلی به منظور رساندن این باتری ها به مرحله تولید را نیز خواهد داشت.
تویوتا میگوید با این برنامه برای دست کم ۱.۷۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد اما این خودروساز ژاپنی فعلا قصد ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مکان احداث کارخانه در خاک آمریکا را ندارد. هدفگذاری تیراژ تولید نیز مشخص نشده اما طبق برنامهریزی، کارخانه باید تا ۲۰۲۵ وارد فاز عملیاتی شود و شروع کار نیز با تولید باتری خودرو های هایبرید تویوتا خواهد بود. تا آن زمان، تویوتا امیدوار به عرضه دست کم ۷۰ مدل برقی یا هایبرید در مقیاس جهانی است که ۱۵ مدل از این تولیدات آتی، خودرو های تمامالکتریکی مبتنی بر باتری خواهند بود.
در حال حاضر تویوتا تنها تولیدات هایبرید را در بازار آمریکا دارد اما انتظار میرود تا پایان سال جاری میلادی، مدل تولیدی کراساوور تمامالکتریکی تویوتا که پیشتر در قالب خودرو مفهومی bZ4X به نمایش در آمده، در این کشور معرفی شود. این خودرو اولین محصول از سری bZ تویوتا خواهد بود و این خودروساز ژاپنی امیدوار است تا ۲۰۲۵ هفت محصول از خانواده bZ به بازار عرضه کند. بد نیست بدانید همزاد مدل تولیدی تویوتا bZ4X قرار است با نشان سوبارو نیز عرضه شود. برای این سوبارو نام سولتِرا انتخاب شده است و گفته میشود احتمال رونمایی از آن تا پایان ۲۰۲۱ وجود دارد.
تِد اوگاوا، مدیرعامل بخش آمریکای شمالی تویوتا در این مورد میگوید: تعهد تویوتا در برقی سازی خودرو ها متمرکز بر دستیابی به نفع طولانی مدت برای محیط زیست است. این سرمایهگذاری به ما کمک خواهد کرد تا به خودرو های برقی بهصرفه تری برای مشتریان آمریکایی دست یافته، به شکل چشمگیری آلایندگی زیست محیطی را کاهش داده و مهمتر از آن، فرصت های شغلی بیشتری را برای آمریکایی ها در رابطه با آینده حمل و نقل ایجاد کنیم. در پایان پیشنهاد میکنیم برای آگاهی از تازه های جهان خودرو اینستاگرام فارسیکار را حتما دنبال کنید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟