فانتوم جدید سوزوکی را ببینید

Suzuki یک نسخه تولید محدود برپایه GSX-R1000R با پسوند Phantom Edition معرفی کرده که قرار است در تیراژ محدود به ۱۰۰ دستگاه در بریتانیا عرضه شود.

پنجشنبه - ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
Suzuki GSX-R1000R Phantom Edition

غیر از GSX-S1000 و هایابوسای به‌روز رسانی شده، خانواده موتورسیکلت های سوزوکی برای مدل ۲۰۲۱ تغییر چندانی نداشت. و برای مدل سال ۲۰۲۲ نیز قرار نیست اتفاق خاصی در این خانواده بیافتد. اما یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که برای GSX-R1000R که از جمله سوزوکی های بدون تغییر سال های اخیر به حساب می‌آید، یک نسخه تولید محدود با نام Suzuki GSX-R1000R Phantom Edition در نظر گرفته شده.

سال ۲۰۰۶ که سوزوکی برای اولین بار نسخه فانتوم GSX-R1000 K6 را معرفی کرد، هدف، عرضه سوپربایکی بود که هم مناسب پیست باشد و هم ایده‌آل برای جاده و شهر. برخلاف فانتوم ۱۵ سال پیش، Suzuki GSX-R1000R Phantom Edition ترکیب نقره‌ای و سیاه را در رنگ بدنه ندارد. در عوض، سوزوکی رنگ سیاه مات شماره ۲ خود را برای این نسخه تولید محدود انتخاب کرده که در ترکیب با رنگ طلایی دوشاخه Showa Balance Free و رینگ های مِسی پوشش یافته با تایرهای مزین به خطوط باریک طلایی رنگ، ژست خیره‌کننده ای به این محصول جدید خانه هاماماتسو داده. البته این تنها مشخصه متمایز فانتوم جدید سوزوکی نیست.

برای این سوپربایک جدید، محافظ اهرم ترمز و کلاچ در نظر گرفته شده و از یک پد محافظ و درپوش اختصاصی باک از جنس فیبرکربن بهره می‌برد. شیشه بادگیر دودی با برآمدگی جفت شاید در سواری های تهاجمی، دید موتورسوار را کمی محدود کند اما بی‌شک تناسب کامل با تِم رنگی سیاه آن دارد. سراگزوز Yoshimura R11، جزئیات گرافیکی سیاه براق و محافظ حرارتی سیاه نیز از دیگر مشخصه های بارز Suzuki GSX-R1000R Phantom Edition هستند.

زیر این پیکره سیاه که مزین به آپشن های اختصاصی سوزوکی است، GSX-R1000R Phantom Edition کماکان از همان موتور چهار سیلندر آب-خُنک DOHC با زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و حجم ۱.۰۰۰ سی‌سی بهره می‌برد. این موتور آزمون پس داده سوزوکی ۱۹۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۷.۵ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار فانتوم جدید سوزوکی قرار می‌دهد.

اینها همه خصوصیاتی رویایی، حتی در قلمرو سوپربایک ها به حساب می‌آیند اما خبر بد برای دوستداران سوزوکی و سوپربایک های خانه هاماماتسو این است که تنها ۱۰۰ دستگاه از Suzuki GSX-R1000R Phantom Edition به تولید خواهد رسید و هر ۱۰۰ دستگاه نیز مختص بازار بریتانیا هستند. برای این سوزوکی تولید محدود، قیمت ۱۷.۴۹۹ پوندی در نظر گرفته شده که تقریبا معادل ۲۴ هزار دلار است. جالب این است که با وجود این خصوصیات بارز و اختصاصی، قیمت نسخه فانتوم GSX-R1000R تنها ۵۰۰ پوند بیشتر از مدل عادی آن است.

1 از 1 رای

نظر شما چیست؟