اوایل تیر ماه امسال بود که با امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا با بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک مرکزی، ایران خودرو و سایپا متعهد به فروش اقساطی ۳۰ هزار خودرو به جانبازان، خانواده شهدا و مدافعین حرم باهدف تسهیل تردد ایشان شدند. طی تقریبا سه ماه گذشته، خبری از پیشرفت مفاد این تفاهمنامه منتشر نشده اما روز گذشته رئیس بنیاد شهید صحبت هایی در جمع خبرنگاران داشت که این بار بحث واردات خودرو برای جانبازان را روی سرخط خبرها بُرد.
صحبت های قاضی زاده هاشمی حاکی از آن است که قرار است حدود پنج هزار خودرو تحویل جانبازان شود و امکانات قانونی واردات خودرو تنها از طریق مناطق آزاد فراهم است. سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز مشخص نیست این خودروها از یک منطقه یا مناطق آزاد مختلف وارد شوند، افزود: تعیین پلاک ثابت برای تردد در سطح کشور برای جانبازان، وابسته به تصمیم هیئت وزیران است اما برای ما راحت تر آن است که تمام خودروها از یک منطقه وارد شوند.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در صورتی که مشکل تردد خودروهای جانبازان رفع نشود دست کم میتوان خودروهای جانبازان خوزستانی را از منطقه آزاد اروند وارد کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به درخواست برای سرمایه گذاری شرکتهای اقتصادی وابسته به این بنیاد اشاره کرد و گفت: درخواست شد شرکتهای اقتصادی همچون مؤسسه کوثر در منطقه آزاد اروند که حوزه وابسته به شهدا نیز هست سرمایه گذاری کند که انتظار منطقی است و این امر باید توسط بخش اقتصادی کوثر مطالعه شود.
قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به پیشنهاد خود برای مدیریت منطقه آزاد اروند توسط بنیاد شهید، اظهار کرد: این پیشنهاد نیاز به کار کارشناسی دارد و امروز تنها آمادگی اعلام شد و با نظر و تصمیم دبیرخانه مناطق آزاد اجرایی میشود.
وی اضافه کرد: این مدیریت نباید یک دوره کوتاه مدت باشد بلکه با یک دوره بلند مدت برای انجام فعالیتها معنا میگیرد و قرارداد باید بلندمدت منعقد شود.
نظر شما چیست؟