مراسم قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه آغاز شد. نکته جالب توجه، افزایش چشمگیر متقاضیان ثبت نام به نسبت طرح های اخیر است که نشان از نا امیدی خریداران بالقوه از بهبود اوضاع بازار دارد. طبق آمار، در مرحله بیست و دوم طرح فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی نزدیک به ۵.۲ میلیون متقاضی خرید خودرو ثبت نام کرده اند که پس از قرعهکشی، تنها ۱۳ هزار نفر قادر به تکمیل وجه و انتظار برای دریافت خودرو پس از حداکثر سه ماه خواهند بود. به عبارت دیگر، از هر ۴۰۰ نفر، یک نفر شانس برنده شدن در این لاتاری خرید خودرو به قیمت شرکتی خواهد بود.
به گزارش فارسیکار، همانطور که پیش تر هم انتظار میرفت، بخش اعظمی از متقاضیان شرکت در مرحله اخیر طرح فروش فوق العاده ایران خودرو به سراغ خودرو پارس TU۵ رفته اند. دلیل آن هم این است که با وجود بهای پرداختی پایین، حاشیه سود بسیار بالایی در مقایسه با قیمت فعلی بازار دارد. دقیق تر بخواهیم بگوییم، ۲ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۹۵۸ نفر برای خودرو پارس TU5 ثبت نام کرده اند. و با توجه به ظرفیت ۴ هزار دستگاهی این خودرو در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو، از ۶۹۷ نفر تنها یک نفر شانس برنده شدن دارد.
کمترین تعداد متقاضی نیز از میان سه خودرو ارائه شدن در این طرح فروش ایران خودرو متعلق به ۲۰۷ دنده ای سقف شیشه ای بوده یعنی ۱ میلیون و ۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر. البته این دلیل بر بالاتر بودن شانس برنده شدن متقاضیان این خودرو نیست چراکه ایران خودرو تنها ۳ هزار دستگاه ظرفیت عرضه برای آن در نظر گرفته است. یعنی از هر ۳۳۷ نفر، یک نفر شانس این خواهد داشت که برای پژو ۲۰۷ دنده ای سقف شیشه ای تکمیل وجه کند و در انتظار تحویل آن بنشیند.
بیشترین شانس برنده شدن اما متعلق به خودرو پارس سال بوده که اتفاقا بیشترین ظرفیت فروش نیز برای همین خودرو نظر گرفته شده؛ با توجه به ظرفیت ۶.۰۰۰ دستگاهی پارس سال و ثبت نام ۱.۳۹۵.۲۱۰ نفر برای آن، از هر ۲۳۲ نفر متقاضی یک نفر شانس برنده شدن در لاتاری خرید خودرو را دارد.
مشخصات متقاضیان منتخب این طرح از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اعلام و همچنین پیامک اطلاع رسانی برای منتخبان ارسال خواهد شد. منتخبان به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا به واریز، مبلغ پیش پرداخت براساس بخشنامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات فهرست ذخیره، جایگزین خواهند شد.
در پایان پیشنهاد میکنیم برای آگاهی از تازههای جهان خودرو و صنعت خودرو ایران، اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
نظر شما چیست؟