هیچ شرکت خودرویی موفق به کسب رتبه یک خدمات پس از فروش نشد

گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌‌های عرضه‌‌کننده خودرو در سال ۱۳۹۹ با یک سری نکات جالب‌توجه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد.

چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌‌های عرضه‌‌کننده خودرو در سال ۱۳۹۹

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌‌های عرضه‌‌کننده خودرو در سال ۱۳۹۹ را منتشر کرد. نکته جالب توجه در مورد این گزارش این است که هیچ شرکت خودرویی موفق به کسب رتبه یک خدمات پس از فروش نشده! به گزارش فارسی‌کار به نقل از خبرگزاری تسنیم، این ارزیابی بر اساس چهارمین بازنگری دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو بوده که نتایج ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد امتیاز شاخص وضعیت خدمات فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۹به طور کلی معادل ۶۷/۶% بوده است که از این میانگین، ۶۸/۹ امتیاز به متوسط صنعت سبک و ۶۳/۸ امتیاز به متوسط صنعت سنگین تعلق دارد.

طبق این گزارش طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۱ شرکت در حوزه خدمات پس ازفروش تحت ارزیابی قرار گرفته‌اند و هیچ یک موفق به کسب رتبه یک نشدند. اما برای نخستین بار یک شرکت توانست در حوزه شاخص امتیاز کل و نتیجه عملکرد، شرایط کسب رتبه ۱ را برآورد کند.

گفتنی است در این بین ۲۹ شرکت در گروه سبک (شامل ۱۵ تولیدکننده و ۱۴ وارد کننده) قرار دارند و ۲۲ شرکت نیز متعلق به بخش تولید کنندگان گروه سنگین بودند.

 همچنین در این گزارش تعداد ۲۴۳۲ نمایندگی مجاز (۲۰۱۰ نمایندگی خودروهای سبک و ۴۲۲ نمایندگی خودروهای سنگین مورد ارزیابی قرار گرفتند که با کسب متوسط ۸۶/۳ امتیاز توسط نمایندگی های گروه سبک و ۷۶/۴ امتیاز متوسط توسط گروه سنگین، می توان گفت به طور میانگین ۸۵/۲درصد امتیاز وضعیت انطباق خدمات پس از فروش در سطح شبکه نمایندگی های مجاز برآورد شد.

در ادامه می‌توانید تصاویری از گزارش سال ۱۳۹۹ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از عملکرد شرکت های فعال در حوزه خودرو را مشاهده فرمایید. انتشار یافته توسط پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از تازه های جهان خودرو و صنعت خودرو ایران، اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟