هیوندای طی سال های گذشته محصولات متنوعی را در کلاس های مختلف خودرویی عرضه کرده اما آنچه که قرار است به زودی با نام Casper ابتدا برای بازار کره جنوبی و سپس در دیگر بازار های هدف خود معرفی کند، یک پیشنهاد کاملا متفاوت است. شاید در نگاه اول مشخص نباشد اما 2022 Hyundai Casper یک کراساوور کوچک است و از نظر ابعادی، با طول بدنه ۳.۵۹۵ میلیمتر، پایین تر از Venue کوچکترین کراساوور هیوندای لقب میگیرد؛ خودرویی برای نسل جوان که به ادعای هیوندای قرار است معادلات بازی را در بازار کراساوور ها تغییر دهد. و این اتفاق را قطعا در بازار های رو به توسعهای نظیر هند شاهد خواهیم بود، جایی که کسپر میتواند در رقابت با امثال رنو کوئید، سهم قابلتوجهی از کراساوور های کوچک سگمنت A به هیوندای بدهد.
هنوز نه اطلاعات فنی از Hyundai Casper منتشر شده، و نه تصاویری از فضای داخلی آن در دست داریم. اما تصاویری که از طراحی ظاهری آن منتشر شده، نشان از خودرویی دارد که بسیار راحت میتواند مخاطبین هدف را به خود جلب کند. همانطور که اشاره شد، کسپر ابعاد بسیار کوچکی دارد و حتی از هیوندای i10 نیز کوچکتر است. اما به لطف یک طراحی هوشمندانه و بهره بهجا از عناصر بصری SUV های آفرود، حداقل در نگاه اول این ابعاد کوچک به چشم نمیآید. طرح ستون های مخفی جلو، استفاده از رینگ های بزرگ و عناصر پلاستیکی زیر بدنه نیز در رسیدن به این ژست تنومند (با وجود ابعاد کوچک) بیتاثیر نبودهاند.
دیگر مشخصه ظاهری جالب توجه در 2022 Hyundai Casper، طراحی چراغ های آن است که هم در جلو، و هم در عقب، در دو بخش فوقانی و تحتانی تفکیک شده. در بخش تحتانی که یک قالب طرح فلز دارد، چراغ ها بصورت گرد در طرفین تعبیه شده اند. در بخش فوقانی نیز چراغ ها به ظاهر در دل یک پانل سیاه روشن میشوند که مخصوصا در نمای عقب، به لطف گرافیک هندسی مدرن چراغ ها، جذابیت دو چندان به ظاهر هیوندای کسپر بخشیده اند.
هنوز در مورد پیشرانه کسپر اطلاعات موثقی در دست نیست اما انتظار میرود هیوندای این خودرو کوچک شهری را با پیشرانه ۱.۰ لیتری تنفس طبیعی یا توربو به بازار عرضه کند. با توجه به ابعاد کوچک و وزن بسیار کم، این انتخاب میتواند ماهیت اقتصادی و کممصرفی به 2022 Hyundai Casper بدهد.
نظر شما چیست؟