BYD باز هم یک Yuan جدید معرفی کرد!

BYD بعد از مدل عادی Yuan و مدل Pro، این بار Yuan Plus را به خانواده کراس‌اوور های کوچکی که با نام Yuan در بازار چین عرضه کرده، اضافه می‌کند.

شنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
Yuan جدید توسط BYD معرفی شد

خودروسازان چینی به نظر شیفته استفاده از پسوند هایی نظیر مَکس، پلاس و پرو برای معرفی ساخته های جدید خود شده اند. دلیل آن هم در بسیاری موارد این است که نسل های متعدد از یک خودرو را در آن واحد به تولید می‌رسانند. بله، در چین با معرفی نسل جدید یک خودرو، نسل قبل یا نسل قبل‌تر آن لزوما از پروسه تولید حذف نمی‌شوند. و به همین دلیل خودروساز مجبور می‌شود نسل جدید را با پسوند هایی نظیر مَکس، پرو و یا پلاس از نسل قبل متمایز سازند. نمونه این استراتژی نیز در خانواده Yuan از برند BYD کاملا مشهود است.

BYD Yuan Plus EV

یوان یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که اولین بار اواسط ۲۰۱۶ به عنوان محصولی کوچکتر از کراس‌اوور کامپکت سانگ عرضه شد. سال گذشته برپایه این ساخته BYD که در بازار های خارج از چین، با نام های S۱ نیز شناخته می‌شود، مدل Yuan Pro عرضه شد که در اصل همان فیس‌لیفت یوان با الهام از سبک طراحی جدید بی‌وای‌دی موسوم به “رُخ اژدها” است. اما حال بی‌وای‌دی آماده عرضه محصولی با نام Yuan Plus می‌شود که محصولی کاملا متفاوت از یوان عادی و یوان پرو بوده، ساختار و معماری جدیدی دارد که باعث شده بزرگتر و پرهیبت‌تر جلوه کند. البته از نظر ابعادی، یوان پلاس با طول ۴.۴۵۵ میلیمتر، عرض ۱.۸۷۵ میلیمتر و ارتفاع ۱.۶۱۵ میلیمتر کمی بزرگتر از Yuan و Yuan Pro است. اما به لطف پلتفرم جدید و ترکیب آن با عناصر زبان طراحی جدید بی‌وای‌دی، این اختلاف ابعادی بیشتر از آنچه که به واقع هست، به نظر می‌آید.

فرصت های جدید با پلتفرم جدید

این پلتفرم جدید همچنین BYD را قادر ساخته تا گستره کامل‌تر و به‌روز تری از سیستم های ایمنی و رفاهی را در قالب Yuan Plus ارائه دهد. محرک آن نیز یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۲۰۱ اسب بخار است که از پکیج باتری های لیتیم-فسفات‌آهن تغذیه می‌کند. اطلاعات تکمیلی از این محصول جدید BYD با نزدیکتر شدن به زمان عرضه آن در بازار منتشر خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟