لاماندو یک سدان کامپکت با نشان فولکسواگن است که برپایه پلتفرمی مشترک با جِتا طراحی و مهندسی شده و از سال ۲۰۱۴ توسط SAIC-Volkswagen در چین تولید و عرضه میشود. این خودرو در اصل یک آلترناتیو اسپرتیتر برای فولکسواگن ساگیتار (همان جِتا) به حساب میآید، درست مثل رابطه ای که پیشتر فولکسواگن CC با پاسات داشت. حال به نظر میآید سایک-فولکسواگن برای نسل جدید، قصد تاکید بیشتر بر این ماهیت اسپرتیتر دارد و همین باعث شده تا Volkswagen Lamando را با یک ژست به مراتب هیجانانگیز تر از قبل، بازطراحی کند.
Volkswagen Lamando جدید؛ ترکیب تناسبات آرتیون با عناصر بصری ID
با تغییر رویکردی که به تازگی در طراحی سدان های کوچک بازار چین توسط خودروسازان بومی دیدهایم، فولکسواگن هم دیر یا زود باید از سادگی بصری ساخته های خود فاصله میگرفت و با موج طراحی هیجانانگیز و مدرن رقبای کمتر شناختهشده چینی همراه میشد. مخصوصا از این نظر که خریداران خودروهایی از این دست، اکثر جوانتر های به اصطلاح خودرو اولی هستند و برای این خریداران، بهرهمندی از یک طراحی مهیج و بهروز، فاکتور اصلی در خرید خودرو به حساب میآید. لاماندو هم با درک صحیح از این موضوع، نسل عوض کرده.
لاماندو جدید همچون آرتیون یک سیلوئت اسپرتی، شبیه به کوپه های چهار درب دارد. اما نزدیکی ماهیت آن به آرتیون، تنها در نمای جانبی نمود دارد و از دیگر زوایا، بطور مشخص با الگو قرار دادن خودرو های الکتریکی جدید فولکسواگن از خانواده I.D. طراحی شده. و همین باعث شده یک شیطنت خاص موجودی زنده در چهره آن حس شود. در نمای عقب هم الگوبرداری از طراحی خودرو های ID، بهویژه ID.4 به خلق نمایی مدرن انجامیده که مشخصه بارزش، چراغ یکپارچه عقب با جانمایی نشان فولکسواگن در داخل آن است. Volkswagen Lamando ژست اسپرتی تری که در نسل جدید دارد را مدیون بازنگری در تناسبات خود نیز هست.
جادار تر از قبل، با پیشرانه ای آشنا
در نسل جدید، لاماندو هم کمی کشیدهتر و پهنتر شده، و هم فاصله بیشتری بین دو محور خود دارد که ترکیب آنها، به جادارتر شدن فضای داخلی نیز کمک کرده. هنوز تصویری از فضای داخلی فولکسواگن لاماندو جدید منتشر نشده اما انتظار میرود همین ماهیت مدرن در فضای داخلی آن نیز در عین سادگی مرسوم کابین محصولات فولکسواگن دیده شود. در بخش پیشرانه اما میدانیم همان واحد ۱.۴ لیتری توربو نسل اول در لاماندو جدید به کار رفته. این موتور ۱۵۰ اسببخاری با ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دوکلاچ متصل است. با این پیکربندی پیشرانه، Volkswagen Lamando در حدود ۸ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت میگیرد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟