ایران خودرو تارا مجوز صادرات به اروپا را دریافت کرد

تارا توانسته استاندارد ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده‌ای را کسب کند یعنی تنها خودرو با نشان ایرانی است که موفق به کسب این استاندارد شده.

سه شنبه - ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
ایران خودرو تارا مجوز صادرات به اروپا را گرفت

ایران خودرو سال گذشته پس از حرف و حدیث بسیار از تارا رونمایی کرد و حتی توانست آن را به مرحله پیش فروش نیز برساند تا شرایط را برای آغاز تحویل تارا به مشتریان در سال جاری فراهم سازد. همچنین تولید تارا با دنده اتوماتیک از تیرماه آغاز می شود تا تنوع بیشتری به سبد تولیدات ایران خودرو بدهد. اما خبر تازه در مورد تارا این است که طبق اعلام ایران خودرو، توانسته استاندارد ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده‌ای را کسب کند. این تارا به تنها خودرو با نشان ایرانی تبدیل می‌کند که موفق به دریافت این استاندارد ایمنی شده است. طبق اعلام ایران خودرو، هم اکنون مراحل قانونی صدور تاییدیه رسمی ایمارک اروپایی به پایان رسیده و ایمارک ECE-R127 بر اساس جدیدترین استاندارد اروپایی برای خودرو تارا توسط مراجع بین‌المللی صادر شده است.

به گزارش فارسی‌کار به نقل از ایکوپرس، ایران خودرو مدعی است سال گذشته محصول تارا آزمون‌های مرتبط را در مراکز تست معتبر اروپایی مانند اسپانیا و آلمان، منطبق با استانداردهای روز بین المللی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مراجع صدور تاییدیه اروپایی ایمارک (E-mark)، با نتایج عالی پشت سر گذاشته است. در حال حاضر این گواهی برای جدیدترین خودروهای روز دنیا صادر می‌شود و با طی شدن مراحل قانونی و بازرسی‌های فنی، تاییدیه رسمی ایمارک اروپایی ECE-R127 برای خودرو تارا صادر شده است. با این مهم، ایران خودرو توانسته مجوز صادرات تارا به اروپا را دریافت کند. شاید در حال حاضر و در شرایط تحریم های همه‌جانبه، اهمیت این امر چندان هم به چشم نیاید. اما در صورت لغو تحریم های صنعت خودرو و فراهم آمدن زیرساخت های صادرات مجدد به بازار های مهم منطقه و بلوک شرق، می‌تواند امتیاز ویژه‌ای برای این خودرو به حساب بیاید.

ایران خودرو تارا مجوز صادرات به اروپا را گرفت

در این بین، با توجه به این‌که شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» نام گرفته، رشد تولید محور اصلی فعالیت های امسال این گروه صنعتی به شمار می‌رود. طبق برنامه، ایران خودرو قصد دارد تیراژ خود را تا ۶۳۰ هزار دستگاه طی سال جاری برساند، این درحالی است که بررسی و آمارهای موجود نشان می دهد ایران خودرو در سال ۹۹ بالغ بر نیم میلیون دستگاه تیراژ (در انواع محصول) داشت. بنابراین تحقق تولید 630 هزار دستگاهی امسال، جهشی بلند برای این شرکت خواهد بود. بزر‌گ‌ترین خودرو ساز خاورمیانه در حالی تولید و عرضه محصولات جدید را در دستور کار امسال خود قرار داده که می تواند ضمن کمک به رشد تیراژ، سبد تولیدات این شرکت را هم متنوع تر کند.

در کنار تارا، ایران خودرو دنا پلاس اتوماتیک توربو را نیز سال گذشته به بازار عرضه کرد که فعلا گران‌قیمت ترین خودرو با نشان ایرانی نیز به حساب می‌آید. همچنین باید به عرضه رانا پلاس و سورن پلاس در نیمه دوم سال گذشته اشاره کرد که تنوع سبد محصولات آبی های جاده مخصوص را افزایش داد. ایران خودرو همچنین از گیربکس شش سرعته خود نیز رونمایی کرده و این نخستین بار است که در خودروسازی ایران گیربکسی با قابلیت شش سرعته بودن در دو مدل دستی و اتوماتیک در دستور تولید قرار می‌گیرد. و این در حالی است که ساخت موتور سه سیلندر برای تولیدات این شرکت نیز به مرحله عملیاتی رسیده است.

رانا پلاس با سقف شیشه ای محصول جدید ایران خودرو
اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟