Felo FW06؛ یک اسکوتر برقی مجهز و مدرن

Felo FW06 یک اسکوتر برقی ۲۰۰ دلاری با موتور ۱۳.۴ اسبی و گیربکس دو سرعته است که با شارژ کامل باتری، ۱۱۰ تا ۱۴۰ کیلومتر را بی‌وقفه می‌پیماید.

سه شنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
Felo FW06؛ یک اسکوتر برقی مجهز و مدرن

توسعه موتورسیکلت های برقی در چند سال گذشته رُشد بسیار چشمگیری داشته. تعجبی ندارد که کشور هایی همچون چین، هند و ژاپن سهم قابل‌توجهی در پیشبُرد این جریان دارند. و سازندگان سخت در تلاش هستند تا همزمان با نفوذ گسترده نیروی محرکه برق در زیرساخت های حمل و نقل، تولیدات خود را نیز دگرگون کنند. طی سال های گذشته نام های متعددی در عرصه ساخت موتورسیکلت های برقی ظهور کرده اند. جدیدترین آنها هم که فعالیتش را بر روی اسکوتر های برقی پریمیوم متمرکز ساخته، Felo است. یکی از محصولات جدید Felo که با همکاری کیمکو و برپایه مدل F9 این سازنده تایوانی موتورسیکلت توسعه یافته، اسکوتر برقی Felo FW06 نام دارد.

Felo FW06؛ یک اسکوتر برقی مجهز و مدرن

متفاوت از اسکوتر های مرسوم

شاید با توجه به ابعاد و جثه، Felo FW06 را متفاوت از اسکوتر های ۱۲۵ سی‌سی بنزینی ندانید. ۱۳.۴ اسب‌بخار قدرتی که موتور برقی آن تولید می‌کند، و همچنین حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت آن نیز شاید روی کاغذ، همین حس و پیش‌فرض را تقویت کند. اما فراموش نکنید که ۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه پییشرانه از همان ابتدا در دسترس موتورسوار است و انتقال قدرت، نمودار متوازن‌تر و نرم‌تری به نسبت موتورهای بنزینی دارد.

در ضمن، این اسکوتر برقی با گیربکس دو سرعته عرضه می‌شود. این یعنی موتورسوار می‌تواند در سواری های شهری، با هدف چالاکی بیشتر و پاسخگویی سریع‌تر، در دنده پایین از FW06 سواری بگیرد و در جاده که نیاز به مراتب کمتری به کاهش یا افزایش مُدام سرعت است، دنده بالاتر را انتخاب کند تا به مصرف کمتر انرژی باتری کمک کند.

Felo FW06

ترکیب این دو حالت نه تنها افزایش عُمر باتری را به همراه دارد، بلکه حرارت وارد بر موتور برقی و احتمال خرابی آن را کاهش می‌دهد. به این موارد باید استایل مدرن و پیشرو Felo FW06 را نیز اضافه کرد که در همان نگاه اول می‌تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند؛ استایلی که متفاوت از ماهیت رام و ساده اسکوتر های مرسوم بنزینی است.

مجهز و کارآمد

در کنار اینها باید به عرضه Felo FW06 در دو مدل استاندارد و DX نیز اشاره کرد. مدل استاندارد از باتری لیتیم-یون با ظرفیت ۸۰ آمپ‌ساعت بهره می‌برد که با هر بار شارژ، امکان پیمایش مسافتی بالغ بر ۱۱۰ کیلومتر را به موتورسوار می‌دهد. مدل DX اما ماهیتی اسپرتی‌تر و بالارده‌تر داشته، از باتری ۸۸ آمپ‌ساعت بهره می‌برد. بُرد پیمایش Felo FW06 در این مدل، ۱۴۰ کیلومتر اعلام شده است. عُمر باتری Felo FW06 معادل ۱.۲۰۰ بار شارژ مجدد اعلام شده. شارژ کامل آن نیز بین ۴ تا ۶ ساعت زمان می‌برد.

Felo FW06

از جمله امکانات این اسکوتر برقی Felo باید به اپ مخصوص با قابلیت نمایش تمامی اطلاعات فنی، استارت بدون سوئیچ و دکمه‌ای با سیستم تشخیص نزدیکی کلید هوشمند، حالت نیش‌گاز دکمه‌ای برای شتاب‌گیری آنی، نمایشگر ۵ اینچ، چراغ‌های LED و ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS قابل غیرفعال‌سازی در جلو اشاره کرد. در ضمن ارتفاع زین این اسکوتر برقی، ۷۸۴ میلیمتر بوده، فاصله محور جلو و عقب آن ۱.۲۳۶ میلیمتر است.

قیمت اسکوتر برقی Felo

شروع قیمت Felo FW06 در چین، برای مدل استاندارد، از ۲۶.۸۰۰ یوان است یعنی چیزی در حدود ۴.۲۰۰ دلار. قیمت مدل DX نیز ۲ هزار یوان بالاتر است یعنی از ۲۸.۸۰۰ یوان آغاز می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟