با Lexus IS500 F Sport آشنا شوید؛

لکسوس جدید، یک IS هشت سیلندر است

لکسوس با IS 500 F Sport بار دیگر موتور V8 را زیر کاپوت یک IS قرار داده؛ خروجی کار یک لکسوس جدید است با ۴۲۷ اسب‌بخار قدرت و شتاب ۴.۵ ثانیه.

سه شنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
لکسوس جدید، یک IS هشت سیلندر است - 2022 Lexus IS500 F Sport Performance

لکسوس هرگز مدل F برپایه نسل فعلی IS که از سال ۲۰۱۳ روی خط تولید است و سال ۲۰۲۰ با تغییراتی چشمگیر، به‌روز شد، ارائه نکرده. اما آنچه که به تازگی در قالب IS 500 F Sport پیش روی ما قرار دارد، نزدیک‌ترین برداشت از یک IS F واقعی است. با این لکسوس جدید، بار دیگر موتور V8 تنفس طبیعی ۵.۰ لیتری به جمع پیشرانه‌های IS باز می‌گردد. درست مثل نسل قبل IS F که در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ به عنوان رقیب اصلی سدان‌های اسپرتی نظیر ب‌ام‌و M3 به تولید رسید.

لکسوس جدید، یک IS هشت سیلندر است - 2022 Lexus IS500 F Sport Performance

موتور هشت سیلندر IS 500 F Sport مشابه نمونه بکار رفته در کوپه RC F (تنها F حال حاضر خط تولید لکسوس) است. این یعنی ۴۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه دارد. این نیروگاه از مسیر گیربکس هشت سرعته اتومات محرک چرخ‌های عقب است. با این پیکربندی، IS 500 F Sport در ۴.۵ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی آن، ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

در کنار این پیشرانه قدرتمند، IS 500 F Sport به پکیج هندلینگ پویای لکسوس که متشکل از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن و فنربندی تطبیق‌پذیر است، مجهز شده. همچنین از دمپرهای عقب عملکردمحور تری در آن بهره گرفته شده که ساخت یاماهاست و با ارتقاء استحکام ساختاری، به پایداری هرچه بیشتر خودرو کمک می‌کند.

لکسوس جدید، یک IS هشت سیلندر است - 2022 Lexus IS500 F Sport Performance

بد نیست بدانید سیستم ترمز این IS قدرتمند لکسوس از دیسک‌های ۱۴ اینچ در جلو و ۱۲.۷ اینچ در عقب تشکیل یافته. در کنار این سیستم ترمز، امکانات ایمنی فعال تقریبا کاملی نیز در قالب پکیج Safety System+ 2.5 برای آن در نظر گرفته شده است. این پکیج شامل تشخیص عابر پیاده، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، هشدار انحراف از مسیر با همیار حفظ خودرو در بین خطوط، همیار نوربالا و امکاناتی از این دست می‌شود.

مکمل تمامی اینها، یک چهره تهاجمی‌تر از IS های عادی است که در کنار طرح برآمده کاپوت، گلگیرهای پهن‌تر، ارتفاع سواری پایین‌تر، ست چرخ‌های ۱۰ پره ۱۹ اینچ ساخت Enki و خروجی دوتایی سیستم اگزوز در دو طرف دیفیوزر عقب حس یک IS وحشی برای به چالش کشیدن قدرتمندترین سدان‌های هم‌رده آلمانی را به IS 500 F Sport می‌دهد.

2022 Lexus IS500 F Sport Performance

کابین هم در این بین تغییراتی به خود دیده مثل اضافه شدن گرمکن غربیلک فرمان به لیست امکانات استاندارد و استفاده از پدال‌های متفاوت. نمایشگر پشت فرمان یک انیمیشن اختصاصی برای استارت خودرو دارد. , در جای‌جای کابین، شاهد بهره‌گیری از نشان‌های F Sport Performance هستیم.

آغاز عرضه Lexus IS500 F Sport برای پاییز سال آینده برنامه‌ریزی شده و تا آن زمان، اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.

2022 Lexus IS500 F Sport Performance
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟