ناجی جدید یک برند پرآوازه؛

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ معرفی شد

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ آمده تا ناجی میتسوبیشی باشد؛ با استخوان‌بندی و معماری مشترک با نسل جدید نیسان ایکس‌تریل و یک طراحی جسورانه و مدرن.

سه شنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ معرفی شد

میتسوبیشی روزهای خوبی را پُشت سر نمی‌گذارد، مخصوصا در بازارهای مهمی همچون ایالات متحده آمریکا که تثبیت جایگاه در آنها، برای هر خودروسازی بسیار حایز اهمیت است. اما با شراکت تازه‌ای که این خودروساز ژاپنی با دیگر هموطن خود، نیسان آغاز کرده، به نظر قرار است خون تازه در رگ‌های میتسوبیشی تزریق شود. اولین محصول این همکاری مشترک نیز نسل جدید اوتلندر است که برپایه پلتفرم مشترک با نیسان روگ (ایکس‌تریل) جدید طراحی و مهندسی شده. به بیان دقیق‌تر، پیشرانه، اتاق و بسیاری از متعلقات میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ مشترک با نیسان روگ ۲۰۲۲ است با این تفاوت که اوتلندر، بصورت استاندارد با پیکربندی سه ردیف سرنشین عرضه می‌شود.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ معرفی شد

این اشتراک در استخوان‌بندی میتسوبیشی اوتلندر جدید با ساخته نیسان، شاید در نگاه اول کمتر به چشم بیاید. دلیل آن هم این است که اوتلندر، با تازه‌ترین برداشت از زبان طراحی تهاجمی میتسوبیشی موسوم به “سپر دینامیک” فرم گرفته. همین باعث شده تا کمی قدرتی‌تر و تنومندتر از نیسان روگ/ایکس‌تریل جدید جلوه می‌کند.

زیر این چهره مخوف، اوتلندر ۲۰۲۲ گستره‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی مدرن را عرضه می‌کند. برای مثال به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید و به‌روزی باید اشاره کرد که بصورت استاندارد با نمایشگر ۸ اینچ لمسی و بصورت آپشنال با نمونه ۹ اینچ قابل سفارش است.

2022 Mitsubishi Outlander

پشت فرمان، به جای نشانگرهای مرسوم، می‌توان نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچ داشت. هدآپ دیسپلی، اهرم الکترونیک تعویض دنده، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر با هشدار انحراف از مسیر، نویگیشن، سیستم نیمهخودران، تشخیص علایم جاده، نوربالای اتوماتیک، هشدار احتمال تصادف از روبرو با ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار نقاط کور راننده، دوربین دنده عقب و … نیز بخشی از لیست امکانات ایمنی و رفاهی اوتلندر ۲۰۲۲ در مجهزترین مدل را تشکیل می‌دهند. البته تمامی این امکانات، مشترک با روگ ۲۰۲۲ هستند.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ معرفی شد

و در نهایت، طبیعی است اگر پیشرانه نیز در اوتلندر ۲۰۲۲، مشترک با همزاد ساخت نیسان این خودرو باشد. همینطور هم هست. این واحد از نوع ۲.۵ لیتری ۱۸۱ اسبی با ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه بوده، بصورت استاندارد به گیربکس CVT متصل است.

برای میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ قیمت ۲۵.۷۹۵ دلاری در نظر گرفته شده که البته ۱.۱۹۵ دلار نیز به عنوان هزینه حمل و تحویل به آن اضافه می‌شود. دقیق اگر بخواهیم بگوییم، قیمت پایه در نسل جدید، ۹۰۰ دلار افزایش یافته. اما این را هم نباید از قلم انداخت که در نسل جدید، امکانات استاندارد مدل پایه نیز افزایش یافته.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ معرفی شد

بد نیست بدانید میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ در ۳ تیپ عرضه می‌شود که ES پایه، ارزان‌ترین آنهاست. در مجهزترین تیپ تجهیزاتی که ESL با پکیج تورینگ است، قیمت از ۳۴.۶۴۵ دلار شروع می‌شود.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟