دسته ویدیو ها:
۱۰ خرداد ۱۴۰۳
یک پایان منحصربفرد برای افسانه ای هشت ساله؛

آخرین بوگاتی شیرون معرفی شد

بوگاتی با معرفی نسخه L’Ultime که پانصدمین و آخرین نمونه تولیدی از شیرون است، برای همیشه به تولید این ابرخودرو پایان داد.

سال ۲۰۱۶ که بوگاتی برای اولین بار از شیرون به عنوان جانشین ویرون رونمایی کرد، اعلام کرد تولید این ابرخودرو را به تنها ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد کرد. طی این سال ها، در قالب همین تیراژ محدود، کم شیرون سفارشی و خاص، تولید نشده اما بدون شک هیچ یک، به اندازه Bugatti Chiron L’ULTIME، خاص نیستند. دلیل آن هم این است که Bugatti Chiron L’ULTIME، آخرین بوگاتی شیرون تولیدی است، یعنی بوگاتی شیرون با شاسی شماره ۵۰۰.

یک پایان منحصربفرد برای افسانه ای هشت ساله؛ آخرین بوگاتی شیرون معرفی شد

طراحان بوگاتی برای این که جلوه اختصاصی به آخرین شیرون تولیدی بدهند، طرح دو رنگ بی‌نظیری بر روی بدنه‌اش اجرا کرده‌اند که متشکل از رنگ های آبی مسابقه ای فرانسوی و آبی آتلانتیک بوده، این رنگ ها، به زیبایی هر چه تمام با دست‌نوشته ای که نام مهمترین رویداد ها و مکان ها در تاریخچه هشت ساله تولید شیرون را در خود دارد، در یکدیگر ترکیب و محو می‌شوند.

2024 Bugatti Chiron L'Ultime

از جمله این رویدادها و مکان ها، باید به Ehra-Lessien اشاره کنیم، یعنی جایی که شیرون توانست رکورد سرعت ۴۸۹.۲ کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند، یا Paul Ricard که پیست محل تست این ابرخودرو بوده. همچنین Geneva که محل اولین رونمایی رسمی شیرون بوده به همراه Chantilly که شیرون بارها در آن به نمایش عموم درآمده در این دست‌نوشته روی بدنه دیده می‌شوند.

در قسمت های مختلف بدنه نیز #500 حک شده تا نشان دهد که L’ULTIME پانصدمین و آخرین شیرون تولیدی بوگاتی است. همچنین باید به استفاده از طرح پرچم فرانسه بر روی قاب آینه های جانبی این شیرون اشاره کنیم.

2024 Bugatti Chiron L'Ultime

درست است که تولید بوگاتی شیرون با معرفی پانصدمین نمونه تولیدی آن، پایان می‌یابد اما بوگاتی کمانان به تولید رودستر میسترال که برپایه شیرون طراحی شده و تیراژی محدود به ۹۹ دستگاه دارد، ادامه خواهد داد. از Bolide که ابرخودرویی مخصوص پیست بوده، ساختار و پلتفرمی مشترک با شیرون دارد نیز باید ۴۰ دستگاه تولید میشد و این یعنی تولید Bolide نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

یک پایان منحصربفرد برای افسانه ای هشت ساله؛ آخرین بوگاتی شیرون معرفی شد

بد نیست بدانید با پایان یافتن تولید شیرون، یوگاتی آماده رونمایی از ابرخودرو جدیدی به عنوان جانشین شیرون می‌شود که قرار است ماه ژوئن رونمایی شود، آن هم با یک پیشرانه ۱۶ سیلندر خورجینی!

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 24 خرداد 1403 - 10:10

    عالی