شرکت آذریوردسال که در دور جدید واردات خودرو به کشورمان، بانی واردات و عرضه خودروهای هوندا شده، سال گذشته بعد از چند سال غیبت، پای هوندا سیویک را به کشورمان باز کرد؛ آن هم در اسپرتیترین تیپ یعنی Civic Type-R که البته با توجه به قیمت محصول، ویژه جانبازان به کشور وارد و عرضه شد. حال به فاصله چند ماه قرار است نمونه عادیتر هوندا سیویک نیز در تازهترین مدل، توسط آذریوردسال از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو های وارداتی، به فروش برسد تا متقاضیان عادی نیز شانس خرید یکی از پرفروشترین خودرو های دنیا را داشته باشند.
هوندا سیویک؛ از ابتدا تا کنون
هوندا سیویک یکی از شناختهشدهترین محصولات شرکت ژاپنی Honda است که نخستین بار در سال ۱۹۷۲ معرفی شد و بهسرعت جایگاهی ویژه در بازار های جهانی به دست آورد. این خودرو که ابتدا بهعنوان یک هاچبک کوچک و اقتصادی عرضه شد، با تکیه بر مصرف سوخت پایین، دوام فنی و قیمت مقرونبهصرفه توانست در دهههای بعدی به یکی از پرفروشترین خودروهای جهان تبدیل شود.
سیویک در طول ۱۱ نسل تحول یافته و با هر بازطراحی، از نظر فناوری، ایمنی و طراحی بهروزتر شده است؛ از موتورهای ساده کاربراتوری دهه ۷۰ تا پیشرانههای توربوشارژ، هیبریدی و حتی نسخههای پرفورمنس مانند تایپ R در سالهای اخیر. این خودرو همواره در سگمنت خودروهای کامپکت قرار داشته و با تنوع بدنههای سدان، هاچبک و کوپه توانسته سلایق مختلف را پوشش دهد و به نمادی از کیفیت و نوآوری هوندا بدل شود.
مشخصات فنی هوندا سیویک
آذریورد سال نسل یازدهم سدان محبوب ژاپنی را با موتور ۱.۵ لیتری توربو روانه بازار کرده است. سیویک عرضه شده توسط این شرکت موتوری ۴ سیلندر با توان خروجی ۱۸۰ اسب بخار قدرت ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که خروجی اش از طریق یک گیربکس CVT نسل سوم به چرخ های جلو منتقل می شود.
با اتکا به این موتور، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هوندا سیویک وارداتی شرکت آذریوردسال، با وزن ۱۳۸۹ کیلوگرم، کمتر از ۸.۱ ثانیه اعلام شده که نشان از چالاکی نسبتا خوب این سدان کامپکت دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
سیویک نسل یازده یک سدان ۴.۶۷ متری است که فاصله محوری آن ۲۷۳۳ میلی متر است. این فاصله محوری به نسبت رقبای هم کلاس مانند تویوتا کرولا و مزدا ۳، بیشتر است و به همین دلیل می توان سیویک را جزو یکی از جادار ترین سدان ها در سگمنت C به حساب آورد.
هوندا سیویک وارداتی شرکت آذریورد سال در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم مالتی لینک بهره می برد. در بخش ترمز نیز در محور جلو ترمز ها دیسکی خنک شونده و در محور عقب ترمز دیسکی معمولی نصب شده است.
امکانات رفاهی هوندا سیویک آذریوردسال
هوندا سیویک وارداتی توسط آذر یوردسال، هرچند در دسته خودروهای لوکس و آپشنال قرار نمیگیرد، اما با تکیه بر طراحی زیبا، ساده و مینیمالیستی خود در داخل و خارج کابین، مجموعهای از امکانات کاربردی و رفاهی را در اختیار سرنشینان قرار داده است. این خودرو به سنسور نور و باران، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، فرمان اسپرت مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل، و صندلیهای پارچهای با گرمکن مجهز شده است.
علاوه بر این، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچههای مجزا برای سرنشینان عقب، کروز کنترل، آینه الکتروکرومیک، چراغهای خوشآمدگویی و بدرقه، و سانروف از دیگر امکانات قابل توجه آن به شمار میآیند. از دیگر تجهیزات سیویک میتوان به شارژر ۱۲ ولتی در کنسول مرکزی، آینههای جانبی برقی با گرمکن و راهنما، پاور ویندوز، رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی، چراغهای LED در جلو و عقب و کیت تعمیر لاستیک اشاره کرد.
این مجموعه امکانات، ضمن حفظ سادگی و اصالت طراحی ژاپنی، تجربهای راحت و مدرن را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند و نشان میدهد که سیویک همچنان یکی از گزینههای جذاب در سگمنت سدانهای کامپکت است.
ایمنی هوندا سیویک آذریوردسال
هوندا سیویک وارداتی شرکت آذریوردسال با تجهیزاتی متنوع و پیشرفته در حوزه ایمنی و رفاهی عرضه میشود تا بار دیگر جایگاه یک خودروی ژاپنی اصیل و مدرن را به رخ بکشد.
این خودرو به شش ایربگ، سامانههای کمکی ترمز از جمله ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (VSA) و سیستم کمک حرکت در سربالایی مجهز است. علاوه بر این، مانیتورینگ فشار باد تایرها، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، هشدار و کمک ماندن در بین خطوط، و ترمز خودکار از دیگر امکانات ایمنی آن به شمار میروند.
کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت، و سیستم تشخیص خستگی راننده نیز به ارتقای سطح ایمنی و راحتی رانندگی کمک شایانی کردهاند.
از نظر امکانات رفاهی، هوندا سیویک به حالتهای مختلف رانندگی شامل اکو، اسپرت و نرمال، ترمز پارک برقی، قفل مرکزی و سیستم هشدار ایمنی مجهز شده است. این مجموعه کامل فناوریها نشان میدهد که سیویک، در عین وفاداری به سادگی و اصالت طراحی ژاپنی، میتواند پاسخگوی تمامی انتظارات کاربران مدرن از یک خودروی ایمن، هوشمند و مجهز باشد.
قیمت و بازار هوندا سیویک آذریوردسال
در بخشنامه فروش خودرو های وارداتی در تیر ماه ۱۴۰۴ که برای مدت زمان کوتاهی روی سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی رفت و خیلی زود هم برداشته شد، قیمت قطعی هوندا سیویک وارداتی شرکت آذریوردسال در مبادی ورودی به کشور، ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان تعیین شده.
البته همانطور که اشاره شد، این عدد، قیمت قطعی هوندا سیویک وارداتی آذریوردسال در مبادی ورودی به کشور است و با اضافه شدن هزینه های قانونی نظیر مالیات، شمارهگذاری، بیمه و …، قیمت تمام شده برای مشتری به بالای ۴ میلیارد تومان نیز خواهد رسید.
البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که خودرو، با همان قیمت درج شده در اطلاعیه حذف شده از سامانه یکپارچه عرضه خودرو های وارداتی به فروش خواهد رسید، یا خیر. فارغ از اینها، این خودرو در بازار های جهانی رقیبی جدی برای تویوتا کرولا و مزدا ۳ به حساب می آید که هر دو، ژاپنی هستند و هر دو نیز در نمونه مونتاژ چین در بازار کشورمان حضور دارند.
باید دید که آیا مونتاژ تایلند بود هوندا سیویک وارداتی شرکت آذریوردسال، و این که به سفارش بازارهای اروپای تولید شده، میتواند نظر خریداران را با وجود قیمت بالاتر نسبت به رقبای هموطن اما مونتاژ چین، به خود جلب کند. لازم به ذکر است آذریوردسال تا کنون خودرو های متنوعی از برند هوندا، از جمله ZR-V ،HR-V، سیتی و CR-V را به مشتریان و جانبازان تحویل داده است.
قیمت لطفا