نام سیلفی، ۲۵ سال است که برای تولیدات نیسان استفاده میشود؛ از ۲۰۰۰ که برای اولین بار به عنوان پسوند محصولی بنام بلوبرد استفاده شد، تا امروز که روی چهار نسل از سدان های کامپکت نیسان نقش بسته. البته ما ایرانی ها کمتر از دو سال است که با نیسان سیلفی آشنا شدهایم، آن هم به لطف لغو ممنوعیت واردات خودرو. این خودرو وارداتی که از چین برای بازار کشورمان تامین میشود، قرار است بهزودی با یک چهره کاملا متفاوت از آنچه که ما در نمونه وارداتی به کشورمان دیدهایم، برای بازار چین فیسلیفت شود.
با فیسلیفت ۲۰۲۶ که دومین فیسلیفت نسل چهارم نیسان سیلفی به حساب میآید، طراحی نمای جلو کاملا تغییر کرده، آن هم با الگوی جدیدی شبیهش را پیشتر در خودرو های جدید نیسان ندیدهایم. خروجی کار، چهرهای بهمراتب تهاجمیتر و مدرنتر است برای نیسان سیلفی ۲۰۲۶.
در نمای جانبی نیز دیگر شاهد آن شکست روی ستون های عقب که حس شناور به سقف میداد، نیستیم. همچنین از طرح رینگ های جدید استفاده شده. البته محسوس تر از تغییرات نمای جانبی، طراحی جدید نمای عقب است؛ جایی که حال، شاهد استفاده از طرح چراغ های یکپارچه هستیم و متناسب با آن، فرم و طراحی درب صندوق بار و سپر عقب نیز کاملا تغییر یافته.
فعلا از فضای داخلی نیسان سیلفی ۲۰۲۶ تصاویری ارائه نشده اما انتظار میرود طراحی داشبورد و کنسول میانی برای مدل جدید، کاملا مورد بازنگری قرار بگیرد.
لازم به ذکر است فیسلیفت ۲۰۲۶ نیسان سیلفی فعلا برای نمونه مجهز به موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی که ۱۳۳ اسببخار قدرت دارد و متصل به گیربکس CVT است، معرفی شده. اما انتظار میرود تغییرات مشابه آن را در مدل هایبرید یا همان e-Power که بصورت وارداتی توسط شرکت های مختلف به کشورمان وارد شده نیز ببینیم.
نظر شما چیست؟