از فیات ۵۰۰ تا انواع لکسوس و آئودی؛

بدفروش ترین خودرو های سال ۲۰۲۴ را بشناسید

در بازار آمریکا که مشتریانش بیشتر جذب پیکاپ های بزرگ و همچنین، کراس‌اوور ها و سدان های ژاپنی می‌شوند، کدام خودرو ها بدفروش و کم خریدار هستند؟

جمعه - ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۱
از فیات ۵۰۰ و انواع لکسوس، تا مینی کوپر و انواع آئودی؛ بدفروش ترین خودرو های سال ۲۰۲۴ بازار آمریکا را بشناسید

آمریکا به عنوان دومین بازار بزرگ خودرو در دنیا، بازار بسیار مهمی برای خودروسازان بزرگ دنیاست. تنها در ۹ ماه ۲۰۲۴، بالغ بر ۱۵.۸ میلیون خودرو نو در آمریکا به فروش رسیده و حکمرانی این بازار نیز در دست فورد سری F است با فروش ۹ ماهه نزدیک به ۶۲۰ هزار دستگاه. البته در این نوشتار، کاری با پرفروش‌ترین ها نداریم و برعکس، نگاهی انداخته ایم به بدفروش‌ترین های بازار آمریکا در ۹ ماه ۲۰۲۴ که در آن، نام بزرگ دیده می‌شود!

رتبه فروش (از آخر)مدل خودرومجموع فروش ۹ ماه ۲۰۲۴
۱۵سوبارو BRZ۲.۳۲۳
۱۴آلفارومئو جولیا۱.۷۲۴
۱۳لکسوس LS۱.۷۰۶
۱۲آئودی Q8 اسپرت‌بک e-tron۱.۵۹۴
۱۱مینی کوپر 4-درب۱.۵۴۹
۱۰ب‌ام‌و Z4۱.۴۷۱
۹ب‌ام‌و XM۱.۳۸۵
۸لکسوس RC۱.۳۷۰
۷لکسوس LC۱.۲۹۴
۶آئودی A8۱.۲۳۲
۵آئودی A7۱.۰۴۰
۴جنسیس G90۱.۰۱۷
۳فیات ۵۰۰۴۳۹
۲تویوتا میرای۳۴۶
۱هیوندای نکسو۸۹
بدفروش ترین خودروهای ۹ ماه ۲۰۲۴ آمریکا
خودرو پیل سوختی هیدروژنی هیوندای نکسو - 2024 Hyundai Nexo FCEV

این که هیوندای در ۹ ماه از کراس‌اوور پیل سوختی هیدروژنی خود، نکسو، تنها ۸۹ دستگاه در آمریکا فروخته باشد، اصلا غیرمنطقی نیست.

حتی فروش تنها ۳۴۶ دستگاهی تویوتا میرای در ۹ ماه را هم می‌توان نادیده گرفت چراکه همچون هیوندای نکسو، هیدروژنی است و این روزها که برقی ها هم با کاهش چشمگیر خریدار روبرو هستند، کمتر فرد نُرمالی را می‌توانید پیدا کنید که بخواهد دردسر های خرید یک خودرو هیدروژنی را به جان بخرد.

خودرو پیل سوختی هیدروژنی تویوتا میرای - 2024 Toyota Mirai FCEV

اما وقتی در لیست ۱۵ خودرو بد فروش بازار آمریکا در ۹ ماه نخست ۲۰۲۴، نام هایی نظیر فیات ۵۰۰ با فروش تنها ۴۳۹ دستگاه و یا مینی کوپر ۴-درب با فروش ۱.۵۴۹ دستگاه دیده می‌شود، می‌توان به وخامت اوضاع برای این خودروها، پی بُرد.

حضور آئودی A7 و A8 نیز در این لیست، عجیب است، بخصوص وقتی متوجه شوید فروش این رقبای خودروهای پرفروش BMW و مرسدس در رده سدان های بزرگ لوکس، از لکسوس LC که خودرویی اسپرت و خاص به حساب می‌آید نیز کمتر بوده.

سدان اسپرت کامپکت آلفارومئو جولیا - 2024 Alfa Romeo Giulia

آلفارومئو جولیا هم که قرار است با امثال سری ۳ و C کلاس به رقابت بپردازد، اوضاع مساعدی در آمریکا ندارد و ۹ ماه نخست امسال تنها ۱.۷۲۴ دستگاه فروش داشته. بی‌دلیل هم نیست که آلفارومئو تصمیم گرفته در جولیا نیز تیپ‌های چهارگانه قابل عرضه در بازار آمریکا را به تنها یک تیپ به اضافه یک نسخه خاص، تقلیل دهد.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟