شیائومی رسما خودروساز شُد

اطلاعات و تصاویر اولین خودروی شیائومی منتشر شد؛ Xiaomi XU7 یک خودرو الکتریکی است که بصورت تک یا جفت موتور حداکثر ۶۶۴ اسب‌بخاری عرضه خواهد شد.

جمعه - ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
معرفی اولین خودرو شیائومی - 2024 Xiaomi XU7 EV from China

شیائومی که یکی از غول‌های موبایل‌سازی دنیا به حساب می‌آید و دستی هم در زمینه تولید و عرضه انواع لوازم خانگی و الکترونیک، دارد، با معرفی اولین خودروی خود، به جمع خودروسازان پیوست. این خودرو که قرار است با همکاری BAIC به تولید برسد و پیش‌تر با کُد MS11 شناخته میشد، Xiaomi SU7 نامگذاری شده.

شیائومی SUV7 یک سدان بزرگ الکتریکی است که طول بدنه نزدیک به ۵ متر دارد و تناسبات کُلی آن، بسیار یادآور پورشه پانامراست؛ حتی در نمای جلو، فرم چراغ‌هایی را شاهد هستیم که گرافیک داخلی‌اش، امضای چراغ های پورشه را دارد. در نمای عقب نیز یک بال عقب فعال مخفی شونده در قسمت انتهایی درب بار را شاهد هستیم که در مواقع ضروری، بیرون می‌آید و بسته به نیازی که از آن می‌رود، شکل متفاوتی می‌تواند به خود بگیرد. البته مهمتر از اینها، فناوری بالایی است که در قالب Xiaomi SU7 ارائه می‌شود.

معرفی اولین خودرو شیائومی - 2024 Xiaomi XU7 EV from China

این خودروی جدید به لطف بهره‌مندی از رادارها و سنسورهای مختلف، می‌تواند سطح خودرانی بالایی را ارائه دهد. سیستم‌های داخل خودرو نیز با HyperOS شیائومی کار می‌کنند؛ سیستم عاملی که توسط خود شیائومی توسعه یافته، هم برای خودرو و هم برای موبایل.

برای پیشرانه این خودرو، دو گزینه در نظر گرفته شده؛ اولی با یک موتور برقی ۲۹۵ اسب‌بخاری، محرک محور عقب (RWD) است و دومی با دو موتور برقی ۳۶۹+۲۹۵ اسب‌بخاری، محرک هر دو محور (AWD). در تیپ های ارزان‌تر، پکیج باتری‌های پشتیبان پیشرانه، از BYD تامین می‌شود. در مدل های بالارده‌تر اما CATL به عنوان تامین‌کننده مجموعه باتری‌ها انتخاب شده. در مدل پایه، وزن خودرو ۱.۹۸۰ کیلوگرم بوده، بیشینه سرعت، محدود به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است. در بالاترین سطح تجهیزاتی اما وزن خودرو، به ۲.۲۰۵ کیلوگرم می‌رسد و حداکثر سرعت خودرو نیز ۲۶۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

معرفی اولین خودرو شیائومی - 2024 Xiaomi XU7 EV from China

شیائومی اولین بار، دو سال و نیم پیش بود که اعلام کرد تصمیم به ورود به عرصه خودروسازی گرفته. آن زمان اعلام شد که شیائومی ۱۰ میلیارد یوان (۱.۴میلیارد دلار) در این پروژه، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. حال انتشار اولین تصاویر و اطلاعات مربوط به اولین خودروی شیائومی، خبرها حاکی از آن است که این خودرو، از ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید و انتظار می‌رود تا اواخر امسال، در چین عرضه شود. تولید آزمایشی آن نیز هم اکنون در BAIC آغاز شده است.

نکته جالب‌توجه این است که شیائومی XU7 در همان کارخانه‌ای تولید خواهد شد که خودروهای مرسدس-بنز بازار چین را مونتاژ می‌کند. این کارخانه سال ۲۰۰۵ برای شرکت سرمایه‌گذاری مشترک Beijing-Benz تاسیس شده و در حال حاضر، ۵۱درصد مالکیت آن را BAIC چین در اختیار دارد. بد نیست بدانید BAIC سهام‌دار مرسدس-بنز نیز هست و امروز، ۱۰ درصد از سهام مرسدس-بنز در اختیار این غول صنعت خودروسازی چین است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟