تغییرات موتورسیکلت عجیب‌الخلقه یاماها نیکن GT در مدل ۲۰۲۳

موتورسیکلت سفری ۳چرخ یاماها نیکن GT برای مدل ۲۰۲۳ هم از موتور حجم‌تر و قدرتمندترین بهره می‌برد، و هم در بخش فنی و تجهیزات آن بازنگری‌هایی شده.

شنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
تغییرات موتورسیکلت عجیب‌الخلقه یاماها نیکن GT در مدل ۲۰۲۳

اولین بار سال ۲۰۱۷ بود که یاماها از یک موتورسیکلت سفری سنگین با نام Niken GT رونمایی کرد؛ مخلوق پرهیبتی که به واسطه پیکربندی ۳چرخ (۲چرخ جلو و یک چرخ عقب)، بسیار به چشم آمد و هنوز هم که هنوز است، در هر جمعی، در کانون توجهات قرار می‌گیرد. برای مدل ۲۰۲۳، یاماها یک سری تغییرات در این موتورسیکلت عجیب‌الخلقه خود اعمال کرده که هم شامل تغییرات در پیشرانه می‌شود، و هم شامل تغییراتی در امکانات و تجهیزات.

موتورسیکلت عجیب‌الخلقه یاماها نیکن GT مدل ۲۰۲۳

بارزترین این تغییرات، استفاده از موتور ۸۹۰ سی‌سی SP3 است که ۴۲ سی‌سی بیشتر از موتور قبلی، حجم داشته، ۱۱۳.۳ اسب‌بخار قدرت در دور ۱۰.۰۰۰ تولید می‌کند و ۹۰.۷ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه در دور ۷.۰۰۰. این موتور جدید در دل یک فریم ترکیبی جدید از جنس فولاد و آلومینیوم جانمایی شده و متناسب با این تغییرات، در فنربندی عقب نیز شاهد بازنگری‌هایی هستیم.

موتورسیکلت عجیب‌الخلقه یاماها نیکن GT مدل ۲۰۲۳

برای مدل ۲۰۲۳، یاماها جهت رفاه حال موتورسوار های کوتاه‌قد، زین را مورد بازنگری قرار داده. و از نظر تکنولوژی، می‌توان به نمایشگر ۷ اینچ با وضوح بالا اشاره کرد که جانشین نمایشگر کوچکتر مدل های قبل شده. در ضمن، باید به این هم اشاره کنیم که مکانیزم تعویض دنده جدیدی برای یاماها نیکن GT ارائه می‌شود و در کنار آن، بصورت استاندارد به کوئیک‌شیفتر و کروزکنترل مجهز است.

موتورسیکلت عجیب‌الخلقه یاماها نیکن GT مدل ۲۰۲۳

اینها ویژگی‌های موتورسیکلتی ایده‌آل برای مسافرت‌ها و ماجراجویی‌های طولانی‌مدت است که البته هم‌تراز ویژگی‌هایش، قیمت بسیار بالایی هم دارد. برای مثال در آلمان، شروع قیمت آن از ۱۸هزار و ۳۹۹ یورو است که با آن، می‌توان یک خودرو کامپکت مدرن و نسبتا مجهز خریداری کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • مهدی اسماعیلی | 14 تیر 1402 - 20:21

    سلام و درود بر شما دوست عزیز سپاسگزارم خسته نباشید خیلی عالی هست امیدوارم همیشه موفق باشید

  • هیولای زیبا | 14 تیر 1402 - 22:21

    اووووو مااااای گاااااد

  • ایرانی | 17 تیر 1402 - 19:33

    خیلی دلم میخواد یه موتورسیکلت با موتور پراید بسازم

    • ناشناس | 19 تیر 1402 - 15:17

      خیلی‌کسخلی

    • ناشناس | 19 تیر 1402 - 22:09

      سی بی از پراید بالترع

    • ناشناس | 20 تیر 1402 - 14:05

      داداش موتور پراید!؟!
      مگه فقط باهاش موتور سه چرخ ضایعات جمع کنها بسازی 😁😜🤣🤣🤣

      • ناشناس | 22 تیر 1402 - 10:19

        😂😂😂😂

    • ناصر بختیار | 22 تیر 1402 - 09:23

      🤣🤣🤣🤣🤣

  • احمد بلوچ | 18 تیر 1402 - 18:35

    ازنظرمن کاربردزیادی نداره حالادوچرخ عقب میداشت خوب بودیه تن بارهم میبردامااین فقط جنبه تبلیغاتی داره

    • ناشناس | 31 تیر 1402 - 01:04

      سیستم تعلیق این موتور جوریه که براحتی زمین نمیخوره و تعادل خودشو حفظ میکنه تو حوادث

  • محمدرضا سیستانی | 23 تیر 1402 - 10:56

    با سلام عرض ادب و احترام ; چه خوب بود که مسئولین اجرایی کشور در عرضه حل مشکلات شهری از ایده‌های مخترعین در عمل حمایت می کردند . نمونهٔ آنرا با تایپ کلمات ( موج مخترع اصفهانی ) در گوگل پی ببرید کانال بله Lifecar1ir@
    ارادتمند سیستانی
    [email protected]
    شبکه‌های اجتماعی داخلی 09902839357

  • ناشناس | 23 تیر 1402 - 15:22

    اشغال بدرد نخور

  • سعید | 23 تیر 1402 - 16:58

    استانداردترین و ایمنی ترین نسل موتورسیکلت ها چه برای داخل شهر چه برای سفرهای خارج از شهر همین مدل دوچرخ جلو هست که هرروز داره بیشترازش استقبال میشه،برای هندلینگ و فنربدی جلوی موتور از سیستم بسیارپیچیده ای هم استفاده شده

  • عباس | 31 تیر 1402 - 17:43

    موتور با ۱۱۳ و خورده ای اسب بخار
    پژو و سمن با زیر ۱۰۰ اسب بخار

  • حسن سلیمی | 4 مرداد 1402 - 19:40

    آخه به ما چه ما جزو انسانهای اولیه هستیم.