موتورسیکلت ترایمف با موتور ۲.۵ لیتری

Triumph Rocket III R از یک موتور ۳ سیلندر، ۲۲۱ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد؛ این بیشترین حد گشتاور بین تمامی موتورسیکلت‌ های سری تولیدی دنیاست!

پنجشنبه - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲
موتورسیکلت ترایمف با موتور ۲.۵ لیتری

ترایمف سال ۲۰۰۴ با معرفی Rocket III، محصولی قدرتمند با حجیم‌ترین موتور قرار گرفته بر روی یک موتورسیکلت سری تولیدی را به بازار عرضه کرد. Rocket III موتورسیکلتی با یک ژست اصیل و البته پرهیبت بود که اصلی‌ترین مشخصه ظاهری‌اش، موتور ۲.۳۰۰ سی‌سی عُریانی بود که به ظاهر، باقی اجزای موتورسیکلت بر روی آن سوار شده بود!

در این سال‌ها، ترایمف ضعف‌های مدل معرفی شده در سال ۲۰۰۴ و مشخصه‌های قابل ارتقاء آن را ریزبینانه مورد بررسی قرار داده. با همین بررسی‌ها، تحت مدل‌های مختلفی نظیر رودستر، تورینگ، تورِر و کلاسیک، به‌روزرسانی‌های متعدد در این ترایمف انجام شده. اما آنچه که در قالب Rocket III R جدید توسط ترایمف معرفی شده، به جرات بهترین برداشت ممکن از ماهیت وجودی یک ترایمف راکت است.

موتورسیکلت ترایمف با موتور ۲.۵ لیتری

Triumph Rocket III R بیش از ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از راکت‌های پیشین ترایمف است و سطح جدیدی از قدرت و راندمان را از موتوری که حجیم‌ترین موتور دنیا بر روی یک موتورسیکلت سری تولیدی است، می‌گیرد. به بیان دقیق‌تر، این موتور ۳ سیلندر ۲.۵ لیتری، ۱۶۷ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ تولید می‌کند. بیشینه گشتاور آن هم که ۲۲۱ نیوتن‌متر اعلام شده، بیشترین حد گشتاور در بین تمامی موتورسیکلت‌های سری تولیدی دنیاست!

مد نظر داشته باشید که این سطح از قدرت برای موتورسیکلتی است که تنها ۲۹۱ کیلوگرم وزن دارد. و در کنار این موتور حجیم‌تر و قدرتمندتر از قبل، رودستر جدید خانواده Rocket III از سیستم‌های همیار مدرن‌تر و سطح راحتی بالاتری به نسبت قبل بهره می‌برد. اینها روی هم رفته به خلق یک رودستر چالاک و قدرتمند با سواری راحت و لذت‌بخش انجامیده است.

موتورسیکلت ترایمف با موتور ۲.۵ لیتری

طبیعی است که با چنین خصوصیاتی، نباید انتظار قیمت پایین از Rocket III R داشت. بد نیست بدانید قیمت آن از ۲۰ هزار پوند شروع می‌شود. در صورت انتخاب رنگ سرخ کوروسی و سایر آپشن‌های اختصاصی قابل سفارش، قیمت تمام‌شده به ۲۵ هزار پوند نیز نزدیک می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • امیر | 15 مرداد 1401 - 07:55

    سلام خسته نباشید داخل کشنده هارواگه رادارنشون بدین لطفا