یک پیشرفت بزرگ برای یک تجاری‌ساز بزرگ؛

اولین کامیونت با پیشرانه هایبرید اختصاصی دانگ‌فنگ تولید شد

اولین کامیونت دارای پیشرانه هایبرید دانگ‌فنگ با ۴۶.۲% راندمان حرارتی و ۳۰% مصرف سوخت بهینه‌تر، و راندمان انتقال قدرت ۹۱.۲۲ درصدی، تولید شد.

دوشنبه - ۱۰ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۴
اولین کامیونت با پیشرانه هایبرید اختصاصی دانگ‌فنگ تولید شد | First Light Truck with DongFeng's Dedicated Hybrid M9T Engine Produced

دانگ‌فنگ هفته ای که گذشت اولین کامیونت مجهز به پیشرانه هایبرید اختصاصی M9T با مجموعه کوپلینگ دنده سیاره‌ای خود را تولید کرد. این کامیونت هایبرید، سه پیشرفت تکنولوژیکی بنیادین شرکت دانگ‌فنگ را در خود جای داده است و جهشی اساسی در قدرت تحقیق و توسعه این شرکت در حوزه خودروهای تجاری سبک هایبرید به حساب می‌آید.

در بخش توسعه فناوری جدید موتور های دیزلی، بهبود راندمان حرارتی همواره به عنوان یک چالش اصلی در صنعت به حساب می‌آید. موتور دیزلی هایبرید M9T دانگ‌فنگ امکان استفاده در پیکاپ ها، اتوبوس‌های سبک، کامیونت ها و کامیون های سبک و همچنین، SUV ها را دارد و به واسطه تحقیقات فنی صورت گرفته در بخش های احتراق موتور، اصطکاک، مدیریت حرارتی و هوشمندی، راندمان حرارتی موثر در آن، در مجموع از ۴۱.۳٪ به ۴۶.۲٪ افزایش یافته است.

اولین کامیونت با پیشرانه هایبرید اختصاصی دانگ‌فنگ تولید شد | First Light Truck with DongFeng's Dedicated Hybrid M9T Engine Produced

در این پیشرانه هایبرید جدید، مجموعه کوپلینگ دنده سیاره‌ای به عنوان یک جزء اصلی سیستم انتقال قدرت که کاملاً مستقل توسط شرکت دانگ فنگ توسعه یافته، از معماری توزیع توان بهره می‌برد. دانگ‌فنگ مدعی است بر اساس بهینه‌سازی راندمان کنترل مکانیکی، موتوری و الکترونیکی، راندمان انتقال قدرت این مجموعه به ۹۱.۲۲٪ می‌رسد و قابلیت این را دارد تا به طور موثر، تلفات انتقال قدرت را کاهش دهد.

خروجی استفاده از این پیشرانه هایبرید و مجموعه انتقال قدرت جدید این بوده که در کامیونت ۴.۵ تن دانگ‌فنگ، متوسط مصرف سوخت در سیکلت ترکیبی در شرایط کاری منطبق با استاندارد های CHTC به عدد ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.

اولین کامیونت با پیشرانه هایبرید اختصاصی دانگ‌فنگ تولید شد | First Light Truck with DongFeng's Dedicated Hybrid M9T Engine Produced

این میزان مصرف سوخت در شرایط کاری که ۳۰ درصد بهینه تر از نمونه غیرهایبرید کامیونت ۴.۵ تن دانگ‌فنگ است نشان می‌دهد این تجاری‌‎ساز بزرگ چین توانسته یک راه‌حل کارآمد برای کاربرد یکپارچه سیستم‌های هیبریدی در صنعت خودروهای تجاری و کار سبک ارائه دهد.

برنامه‌ریزی شده تا پایان ۲۰۲۵، تعداد ۵۰۰ دستگاه از کامیونت سبک مجهز به پیشرانه هایبرید M9T در دانگ‌فنگ به تولید برسد. با آغاز تولید انبوه این محصول، شرکت دانگ فنگ می‌تواند محصولات رقابتی‌تری را در زمینه کامیونت ها و کامیون های سبک هایبرید به بازار لجستیک و حمل و نقل عرضه کند.

اولین کامیونت با پیشرانه هایبرید اختصاصی دانگ‌فنگ تولید شد | First Light Truck with DongFeng's Dedicated Hybrid M9T Engine Produced
اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟