پاییز سال گذشته بود که امجی بصورت رسمی از کراساوور کامپکتی بنام ES5 به عنوان جانشین ZS EV رونمایی کرد تا شاید بتواند با آن، هم اوضاع نهچندان خوب خود در بازار چین را تا حدودی، بهبود ببخشد و هم لایناپ خود در بازارهای صادراتی را کاملتر کند. عرضه این MG جدید در بازارهای اروپایی، بهتازگی آغاز شده؛ البته با نام MG S5.
امجی S5 با طول بدنه ۴.۴۷۶ میلیمتر، برپایه ساختار و پلتفرم Nebula گروه سایک توسعه یافته و سبک جدیدی از طراحی را برای خودرو های MG به نمایش میگذارد که مخصوصا در نمای جلو، تهاجمیتر و در عینحال، مرموز تر از طراحی های فعلی این خودروساز چینی است.
البته در کابین، رویکرد سادهتری را در طراحی شاهد هستیم و محیط، بسیار مینیمال و بهدور از هرگونه اضافهکاری، طراحی شده. برای مثال، راننده غیر از یک یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچ مرکزی بهظاهر ایستاده بر روی داشبورد و غربیلک فرمان اسپرتی که بالا و پایینش، بصورت تخت طراحی شده و یک پُشتآمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچ در پُشت خود دارد، چیز دیگری را پیش روی خود نمیبیند که بخواهد مزاحمت بصری ایجاد کند.
در این محیط، سطح بسیار خوبی از امکانات عرضه شده در خودرو های این رده میتوان در MG S5 داشت؛ از ورود بدون کلید، آینه های برقی دارای گرمکن، تهویه اتوماتیک و صندلی های برقی با گرمکن بگیرید تا رابط کاربری بیسیم اندروید و iOS، هدآپدیسپلی، دید ۳۶۰ درجه و سانروف پانورامیک.
سیستم های همیار موسوم به ADAS نیز در MG S5 در سطح تقریبا کاملی ارائه میشود. از جمله این سیستم ها میتوان به ترمز اضطراری اتوماتیک، کروزکنترل، هشدار انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط، هشدار احتمال تصادف، هشدار نقاط کور و … اشاره کرد.
سیستم ترمز بسیار خوبی نیز برای خودرو در نظر گرفته شده که متشکل از دیسک های ۳۲۱ میلیمتری در جلو و ۳۰۰ میلیمتری در عقب بوده، در تنها ۳۵ و نیم متر خودرو را از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به توقف کامل میرساند.
این ویژگی، وقتی حایز اهمیت میشود که بدانید MG S5 به واسطه دیفرانسیل عقب بودن و صفر تا صد ۶.۳ ثانیه ای که دارد، برای خودرویی در این کلاس میتواند حس و حال اسپرتی داشته باشد. این شتابگیری بسیار خوب از یک موتور برقی ۲۲۸ اسببخاری که ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینهاش، در کمتر از ۵۰ میلیثانیه در دسترس راننده قرار میگیرد، میآید.
پنج حالت رانندگی شامل استاندارد، اسپرت، راحت، برفی و سفارشی نیز برای MG S5 در نظر گرفته شده تا راننده بتواند بهترین توان عملکردی ممکن در شرایط مختلف را از خودرو بگیرد. گفتنی است منبع تغذیه موتور برقی، پکیج باتری هایی است که میتواند ۴۹ یا ۶۴ کیلوواتساعت ظرفیت داشته باشد و هر دو را میتوان با فستشارژ، به ترتیب در ۲۴ و ۲۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت، شارژ کرد.
با دومی، توان پیمایش با هر بار شارژ کامل به ۴۸۰ کیلومتر میرسد. در انگلیس، قیمت پایه ۲۸.۴۹۵ پوندی برای MG S5 در نظر گرفته شده؛ عددی که برای بالاترین سطح تجهیزاتی، به ۳۳.۴۹۵ پوند میرسد. بد نیست بدانید شروع قیمت این خودرو در چین، با تمام تخفیف های دولتی خودرو های پاک، از ۹۹.۹۰۰ یوان است، یعنی نزدیک به ۱۴ هزار دلار.
نظر شما چیست؟