تویوتا | Toyota به فاصله ۳ سال از عرضه نسل سوم کوچکترین خودرو سواری خود، یعنی آیگو ایکس، فیسلیفت این هاچبک A-سگمنت را با تغییرات ظاهری محسوس، معرفی کرده؛ تغییراتی که شاید مطلوب خیلی ها نباشد، اما تفاوت در ظاهر خودرو نسبت به قبل ایجاد کرده و حس و حال تهاجمیتری به آن داده.
البته برخلاف تغییرات ظاهری که میتواند خوشایند خیلی ها نباشد، تغییرات فنی در Aygo X جدید، قطعا همان چیزی است که خیلی ها برای این کوچولوی شهری تویوتا انتظار داشتند چراکه برای مدل ۲۰۲۵، تویوتا موتور ۱.۰ لیتری تنفس طبیعی نمونه پیش از فیسلیفت را کنار گذاشته و به جای آن، آیگو ایکس جدید را با موتور ۱.۵ لیتری به بازار میکند.
موتور جدید، اگرچه تنفس طبیعی است و تنها ۱۱۴ اسببخار قدرت دارد، اما همین خروجی بهظاهر ناچیز نیز ۴۳ اسببخار بیشتر از آن چیزی است که موتور ۱.۰ لیتری تنفس طبیعی نمونه پیش از فیسلیفت به Aygo X میداد.
در نتیجه این افزایش قدرت قابلتوجه، آیگو ایکس ۲۰۲۵ در کمتر از ۱۰ ثانیه، یعنی ۵ ثانیه سریعتر از نمونه پیش از فیسلیفت از حالت سکون، تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت، سرعت میگیرد.
این موتور حجیم تر و قدرتمند تر، برای مدل ۲۰۲۵، تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود و این یعنی دیگر خبری از آیگو ایکس دندهای نخواهد بود.
در کنار اینها، بد نیست به این هم اشاره کنیم که با تغییرات مدل ۲۰۲۵، تویوتا آیگو ایکس به تنها خودرو تمام-هایبرید کلاس خود نیز تبدیل شده و با متوسط مصرف سوخت ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تنها ۸۶ گرم آلایندگی CO2 در هر کیلومتر، گزینه ایدهآلی برای خریداران یک خودرو شهری کممصرف و اقتصادی به حساب میآید.
گفتنی است در مدل ۲۰۲۵، تویوتا برای اولین بار آیگو ایکس را در تیپ اسپرتیتر GR Sport نیز عرضه میکند که البته این اسپرتیتر بودن، تنها در ظاهر و تریم داخلی است و قدرت بیشتر برای خودرو به همراه ندارد.
آیگو ایکس اگرچه خودرویی کوچک و اقتصادی به حساب میآید، اما با سطح امکانات خوبی عرضه میشود. حتی نمونه سافتتاپ نیز دارد که در آن، سقف از نوع پارچهای با قابلیت باز یا بسته شدن بصورت اسلایدی است.
نمونه پیش از فیسلیفت این خودرو در آلمان، قیمت پایه حدودا ۱۸ هزار یورویی دارد. البته امکان دارد مدل جدید با تغییراتی که داشته، با قیمت بالاتری عرضه شود.
نظر شما چیست؟