تویوتا | Toyota امروز بصورت رسمی از یک کراساوور کوچک بنام C-HR Plus به عنوان جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. این کراساوور کوچک، تمام-الکتریکی است و همانطور که از طراحی و تناسباتش پیداست، بیشتر یک عضو جدید برای خانواده bZ تویوتاست تا مدل بزرگتر C-HR؛ اما از آنجایی که سبک نامگذاری سری خودروهای الکتریکی تویوتا، موسوم به bZ، به هیچ عنوان بازخورد خوبی نداشته، تصمیم بر آن شده تا C-HR Plus نامگذاری شود.
تویوتا C-HR پلاس سبک طراحی bZ4x را دارد، البته با طول بدنه ۴.۵۲۰ میلیمتری، یک رده ابعادی، پایینتر از bZ4x در لایناپ تویوتا قرار میگیرد.
محرک این خودرو، در حالت عادی، یک موتور برقی است که با ۱۶۵ اسببخار قدرت، بر روی محور جلو قرار گرفته و از پکیج باتری های ۵۷.۷ کیلوواتساعت تغذیه میکند. همین پیکربندی دیفرانسیل-جلو، با پکیج باتری های ۷۷ کیلوواتساعت نیز قابل عرضه خواهد بود که البته در آن، قدرت موتور برقی به ۲۲۱ اسببخار افزایش مییابد. بُرد پیمایش نیز برای نمونه تکموتور، در بهترین حالت، ۶۰۰ کیلومتر اعلام شده.
در کنار نمونه تکموتور، تویوتا C-HR پلاس در نمونه جفتموتور نیز قابل عرضه خواهد بود. در این نمونه، یک موتور جانمایی شده بر روی محور جلو و یک موتور جانمایی شده روی محور عقب، روی هم رفته ۳۳۸ اسببخار قدرت در اختیار Toyota C-HR Plus قرار میدهند.
این پیکربندی دو-دیفرانسیل، از پکیج باتری های ۷۷ کیلوواتساعت تغذیه میکند و طبق ادعای تویوتا، صفر تا صد ۵.۲ ثانیه به C-HR پلاس میدهد. لازم به ذکر است پکیج باتری های این تویوتای جدید، از حداکثر شارژ ۱۵ کیلووات پشتیبانی میکند و تویوتا مدعی است حتی پس از گذشت ۱۰ سال نیز دستکم ۷۰ درصد ظرفیت عملکردی خود را حفظ خواهد کرد.
تویوتا میگوید C-HR پلاس را مخصوص بازارهای اروپایی طراحی و مهندسی کرده و از ۲۰۲۶ عرضه آن در قاره سبز را آغاز خواهد کرد.
نظر شما چیست؟