هنوز یک ماه دیگر تا پایان ۲۰۲۴ باقی مانده اما تا همین جا هم هیوندای | Hyundai سالی بسیار خوب را پُشت سر گذاشته. و این مهم، در حالی محقق میشود که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا با مشکلات متعدد دست در گریبانند.
سال خوب هیوندای، باز هم به لطف استقبال خوب خریداران از SUV های این برند خودروسازی ادامه دارد اما آنچه که در این بین، بسیار جلب نظر میکند، نقشی است که سوناتا در آن ایفا میکند. نوامبر امسال، طبق آمار، فروش این سدان میدسایز کرهای ۲۰۰ درصد افزایش داشته و در مجموع فروش ۱۱ ماهه نیز شاهد یک رُشد ۴۶ درصدی برای سوناتا نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۳ هستیم.
دقیقتر اگر بخواهیم بگوییم، سوناتا در آمریکای شمالی بیشتری درصد رُشد فروش نسبت به سال گذشته را در بین تولیدات هیوندای داشته که شاید اصلیترین عامل آن، تغییر رویکرد در طراحی و استفاده از یک سبک مرموز و مدرن در فرم دادن به ظاهر آن برای مدل جدید باشد.
اواسط سال جاری میلادی، با رسیدن فیسلیفت جدید سوناتا به نمایندگی های فروش هیوندای در آمریکای شمالی، فروش این سدان میدسایز کرهای به یک باره، اوج گرفت و این یعنی ظاهر جدید، مورد استقبال خریداران قرار گرفته.
اگر همین روند ادامه پیدا کند، فروش ۲۰۲۴ سوناتا به ۷۰ هزار دستگاه در آمریکای شمالی خواهد رسید و در این صورت، بالاتر از سانتاکروز و ونیو که در فروش، بسیار مشکل دارند، قرار خواهد گرفت.
در کنار سوناتا، دیگر سدان هیوندای یعنی الانترا نیز روزهای خوشی را در آمریکای شمالی پُشت سر میگذارد. نوامبر امسال فروش هیوندای الانترا ۲۹ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته و طبق آمار، فروش ۱۱ ماههاش در آمریکای شمالی به ۱۲۵.۱۱۳ هزار دستگاه رسیده. چنانچه این روند برای الانترا ادامه داشته باشد، مجموع فروش سالانهاش در ۲۰۲۴ به ۱۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
البته برخلاف الانترا که در حال حاضر پس از سانتافه، دومین محصول پرفروش هیوندای در آمریکای شمالی است، خود سانتافه حال و روز خوشی ندارد و ۱۱ درصد افت فروش را در ماه نوامبر تجربه کرده.
در کنار استقبال خوب از سدان های هیوندای، این خودروساز کرهای در فروش خودروهای الکتریکی خود نیز برخلاف روال این روزهای بازار خودروهای الکتریکی، بسیار موفق بوده. برای مثال، آیونیک ۵ تا ۳۰ درصد افزایش فروش داشته و مجموع فروش ۱۱ ماههاش در آمریکای شمالی به ۳۹.۸۰۵ دستگاه رسیده، یعنی بالاتر از مجموع فروش امسال پیکاپ ساناتاکروز و کراساوور کوچک ونیو!
مجموع فروش خودروهای هایبرید هیوندای نیز ۱۰۴ درصد افزایش یافته که در این بین، رُشد فروش ۲۲۷ درصدی توسان هایبرید بسیار جلبنظر میکند.
مدیرعامل هیوندای موتور آمریکا، رندی پارکر میگوید مشتریان به لطف سبد متنوع تولیدات هیوندای که میتواند پاسخگوی گسترهای از نیاز های خریداران باشد، هر روز بیشتر جذب برند هیوندای میشوند. این روند، احتمالا با آغاز عرضه هیوندای آیونیک ۹ به عنوان پرچمدار جدید این برند، در ماه های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
نظر شما چیست؟