در حاشیه اولین روز از نمایشگاه خودرو اصفهان، راساموتور خاورمیانه با برگزاری یک نشست خبری، به پرسش ها پیرامون روند فعالیت های این شرکت واردکننده در بحث فروش و خدمات پس از فروش پاسخ داد و توضیحاتی پیرامون این موارد توسط مدیران ارشد شرکت، ارائه شد. طی این نشست خبری، سید فرهاد موسوی، معاونت خدمات پس از فروش راساموتور خاورمیانه ضمن تاکید بر اهمیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، به ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات جاری و آتی این حوزه در راساموتور خاورمیانه پرداخت.
موسوی با اشاره به این موضوع که نگرانی بیشتر مردم در روند فعلی واردات خودرو، بحث خدمات پس از فروش و قطعات خودروهاست، پاشنه آشیل شرکت ها روند فعلی واردات را بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات عنوان کرد و با توجه به این که شرکت های بسیاری در حال حاضر مشغول به واردات خودرو هستند، رمز ماندگاری شرکت ها را ارائه خدمات گسترده تر و بهتر اعلام کرد.
معاونت خدمات پس از فروش شرکت راساموتور خاورمیانه دسترسی مناسب به شبکه نمایندگی ها را از مهمترین الزامات برای شرکت های واردکننده اعلام کرد و اظهار داشت، در حال حاضر شرکت راساموتور خاورمیانه دارای ۱۲ نمایندگی فعال فروش و خدمات پس از فروش در سطح کشور است. در کنار تهران که تعمیرگاه مرکزی راساموتور خاورمیانه در آن قرار دارد، این شرکت دارای نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش در شهر های دیگر از جمله اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرمان، یزد، زاهدان، ارومیه، کرج، رشت و گرگان نیز هست.
طبق پیشبینی فرهاد موسوی، تعداد نمایندگی های مجاز فروش و خدمات پس از فروش راساموتور خاورمیانه در کشور تا پایان امسال به بیش از ۲۰ نمایندگی خواهد رسید. در کنار این شبکه نمایندگی های مجاز فروش و خدمات پس از فروش، راساموتور خاورمیانه تصمیم دارد شبکه ای تحت عنوان شبکه صرفا خدماتی ایجاد خواهد کرد.
فرهاد موسوی در توضیح بیشتر پیرامون این موضوع، ضمن اشاره به این که تعداد خودروهایی که راساموتور خاورمیانه در برخی نقاط کشور به فروش رسانده، به اندازه ای نیست که ایجاد نمایندگی استاندارد فروش و خدمات پس از فروش، بهصرفه و توجیح پذیر باشد، شرکت اقدام به ایجاد نمایندگی صرفا خدماتی خواهد کرد تا مشتری از نظر بُعد مسافت و دسترسی، آسایش خاطر بیشتری داشته باشد.
در ادامه، موسوی به بحث تامین قطعات نیز اشاره ای داشت و با اعلام این که خرید و تامین قطعات در تعداد خوبی از طریق شرکت، صورت گرفته، انتخاب خودروها از پلتفرم تقریبا مشترک را مزیتی برای بحث تامین قطعات اعلام کرد چراکه قطعات مرتبط با مجموعه محرکه بین خودروها، مشترک است و همین، تامین قطعات و همچنین ارائه خدمات را ساده تر میکند.
در کنار خرید و تامین قطعات مورد نیاز، به گفته موسوی، در جهت داخلی سازی برخی قطعات و اقلام مصرفی نظیر فیلتر ها نیز اقداماتی توسط راساموتور خاورمیانه صورت گرفته که میتواند هزینه تعویض آنها را به یکپنجم نمونه های وارداتی اورجینال کاهش دهد. البته ارائه قطعات اورجینال نیز کماکان در دستور کار شرکت خواهد بود.
وی به قرارداد راساموتور خاورمیانه با بخش امداد ایران خودرو در جهت ارائه خدمات امداد سیار نیز اشاره کرد، البته با تاکید بر این که راساموتور خاورمیانه امداد سیار اختصاصی نیز خواهد داشت که به زودی قرار است خودروهای سفارشیسازی شده به نمایندگی های مجاز شرکت جهت ارائه خدماتی نظیر سرویس در محل تحویل داده شود. راسا کارت هم که امتیازهای ویژهای برای دارندگان خودروهای وارداتی راساموتور خاورمیانه ارائه میدهد، دیگر خدمت بخش خدمات پس از فروش این شرکت میباشد.
همچنین به گفته فرهاد موسوی، توسعه SOS با امکان ارتباط مستقیم با مرکز تماس شبکه خدمات پس از فروش راساموتور خاورمیانه نیز با همکاری یک شرکت دانشبنیان در دستور کار قرار گرفته که به زودی عملیاتی خواهد شد. در ضمن، شرکت در حال توسعه دستگاه عیبیاب با یک شرکت دانشبنیان داخلی است که میتواند هزینه های تهیه این دستگاه برای نمایندگی های مجاز فروش و خدمات پس از فروش راساموتور خاورمیانه را به شکل چشمگیری کاهش دهد. به گفته موسوی، این دستگاه عیب یاب برای سوزوکی سیاز آماده شده و برای مدل های دیگر نیز به زودی عملیاتی خواهد شد.
از دیگر محورهایی که در صحبت های موسوی در نشست خبری نمایشگاه خودرو اصفهان مطرح شد، باید به تجهیز بخش خدمات نمایندگی ها به ایستگاه های مختص خودروهای الکتریکی و همچنین راهاندازی بخش آپشن و تیونینگ برای خودرو های وارداتی راساموتور خاورمیانه از برند سوزوکی و GAC اشاره کنیم.
با سلام
باید عرض کنم شرکت راساموتور خاورمیانه نه قطعاتی داره نه خدماتی بیش از پنج ماهه منتظر قطعات هستم که متاسفانه به دستم نرسیده و این نشست های خبری و این شوها فقط تبلیغات دروغین هست این شرکت تاخیرهای بسیازی در تحویل خودرو به مشتریان داره و هنوز مبالغ تاخیر در تحویل خودروها به دست مشتریان نرسیده و کلا به هیچ یک ار حرفهایی که میزنن پایبند نیستن لازمه بگم در رابطه با سرویس سه ساله رایگانی که به مشتریان تعهد کرده بودن و در اخبار هم اومد پایبند نبودن و همه اونها رو نقدا از مشتریان می گیرند
این رو گفتم که بقیه مشتریان هم که دارن از این شرکت خودرو میگیرن در جریان باشن
فقط نمیدونم چه نهادی نظارت داره به این شرکت که بی پشتوانه داره تبلیغات می کنه و به هیچ یک از تعهداتش هم پیبند نیست خواهش میکنم نهادهای نظارتی یه سری به این شرکت بزنن ممنون