شمارش معکوس برای ورود اولین سری اشکودا های وارداتی به بازار ایران؛

اشکودا سوپرب وارداتی پارس ساتر هوشمند، پلاک ملی گرفت

با پلاک شدن اولین سری از اشکودا سوپرب های وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند، به‌زودی شاهد تردد اشکودا های وارداتی در سطح کشور خواهیم بود.

سه شنبه - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
اشکودا سوپرب وارداتی پارس ساتر هوشمند، پلاک ملی گرفت

پارس ساتر هوشمند که فروش و خدمات پس از فروش خودرو های اشکودا | Skoda در ایران را عهده‌دار است، از پلاک شدن اولین سری خودروهای وارداتی این برند زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن در کشور خبر داد. با دریافت پلاک ملی برای خودروهای اشکودا که فعلا برای مدل سوپرب میسر شده، به‌زودی شاهد تحویل اولین سری از خودرو های وارداتی اشکودا به مشتریان خواهیم بود تا پای Skoda بصورت رسمی به خیابان ها و جاده‌های ایران، باز شود.

اشکودا سوپرب وارداتی پارس ساتر هوشمند، پلاک ملی گرفت

ورود اشکودا به بازار ایران

اواخر تیر ماه سال گذشته بود که پارس ساتر هوشمند، از زیرمجموعه های ایران روور، با رونمایی از سبد متنوعی از محصولات اشکودا شامل کراس اوور های کاروک، کامیک و کوشاک، سدان فست بک اکتاویا و هاچبک اسکالا را با هدف عرضه در بازار کشورمان، رونمایی کرد. اما اولین عرضه خودرو های اشکودا، به اواسط بهمن ماه سال گذشته باز می‌گرد؛ زمانی که سه مدل سوپرب، کاروک و اوکتاویا پرو به عنوان گزینه های وارداتی پارس ساتر هوشمند در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه شد.

این شرکت یک بار دیگر در خرداد ماه نیز Skoda Superb را با قیمت قطعی ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان در مبادی ورودی به کشور در سامانه یکپارچه فروش خودرو های وارداتی، عرضه کرد و حال، شاهد پلاک شدن اولین نمونه های این سدان خوش‌ساخت و مجهز اروپایی در کشورمان هستیم.

اشکودا سوپرب وارداتی پارس ساتر هوشمند، پلاک ملی گرفت

کوتاه از اشکودا سوپرب

اشکودا سوپرب یک سدان خانوادگی میدسایز است که برپایه ساختار و پلتفرم موسوم به MQB گروه فولکس‌واگن طراحی و مهندسی شده و این، همان پلتفرمی است که فولکس‌واگن پاسان نسل هشت و فولکس‌واگن آرتئون نیز برپایه توسعه یافته‌اند. این اشتراکات سوپرب با تولیدات ارزشمند و بسیار محبوب فولکس‌واگن تنها به اتاق محدود نبوده و اشتراکات، به مجموعه محرکه و امکانات و تجهیزات مختلف خودرو نیز بسط می‌یابد.

موتور و گیربکس اشکودا سوپرب

در نمونه های عرضه شده در کشورمان، یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ ۱۴۸ اسب‌بخاری محرک اشکودا سوپرب بوده که توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۵۰ نیوتن‌متر را داشته، به گیربکس هفت سرعته اتومات دو کلاچ متصل است.

اشکودا سوپرب وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند - ایران روور

با این پیکربندی پیشرانه، اشکودا سوپرب ۸.۶ ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت، فاصله دارد و می‌تواند تا ۱۹۸ کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. متوسط مصرف سوخت خودرو در سیکل ترکیبی نیز صدی ۵.۹ لیتر اعلام شده که برای خودرویی با این ابعاد، عدد بسیار خوبی است.

امکانات ایمنی و رفاهی

طبق کاتالوگ ارائه شده از سوی شرکت، اشکودا سوپرب در بخش ایمنی دارای امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیک، ABS+EBD، سیستم کمک الکترونیکی ترمز، کنترل هرزگردی و TPMS است. همچنین شش ایربگ به همراه کروزکنترل، سنسور نور و باران، ۱۲ رادار اولتراسونیک، اتوهُلد و هشدار خواب‌آلودگی راننده در بین سیستم های همیار و امکانات ایمنی این سدان میدسایز دیده می‌شود.

اشکودا سوپرب وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند - ایران روور

در بخش رفاهی نیز اشکودا سوپرب های وارداتی پارس ساتر هوشمند به ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، آینه‌های جانبی تا شو برقی و گرمکن‌دار، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و سیستم صوتی با ۶ بلندگو و ساب‌ووفر مجهز بوده، مورادی نظیر صندلی برقی راننده با تنظیم هشت جهته، سانروف پانورامیک، اینترنت 4G داخل خودرو، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و پوشش چرم صندلی‌ها را نیز در لیست امکانات رفاهی این خودرو شاهد هستیم.

در این بین، نباید بهره‌مندی Skoda Superb های وارداتی از امکاناتی نظیر اتوپارک به همراه دستیار پارک، دوربین دنده عقب، جی‌پی‌اس، ترمز پارک برقی، چراغ‌های LED جلو به همراه دیلایت و سیستم استاپ/استارت هوشمند پیشرانه را فراموش کنیم. مورد آخر، با هدف راندمان بهینه‌تر و کاهش مصرف سوخت، در هنگام توقف موتور را خاموش، و با آغاز حرکت، آن را به نرمی روشن می‌کند.

اشکودا سوپرب وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند - ایران روور

همانطور که اشاره شد، آخرین ثبت‌نام اشکودا سوپرب وارداتی با قیمت قطعی ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان صورت گرفت که البته این عدد، در مبادی ورودی به کشور بوده و برای محاسبه قیمت نهایی، هزینه های قانونی شامل ۱۰ درصد مالیات ارزش افزوده، شماره‌گذاری، بیمه، اسقاط و … نیز به آن اضافه خواهد شد.

فارغ از اینها اما با ویژگی‌هایی که به آنها اشاره شد، و همچنین سطح بسیار خوب امکانات، انتظار می‌رود اشکودا سوپرب با ورود رسمی به بازار، استاندارد تازه‌ای را برای بازار سدان های خانوادگی میدسایز کشورمان تعریف کند.

اشکودا سوپرب وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند - ایران روور
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟