با ارسال ۱۰ ماهواره دیگر به مدار زمین؛

فاز یک صورت فلکی ماهواره های جیلی به نیمه راه رسید

جیلی در حال کامل کردن فاز اول پرتاب مجموعه ای از ماهواره‌های قرار گرفته در مدار پایینی زمین با هدف ارائه سرویس های ارتباطی بین المللی است.

جمعه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
با ارسال ۱۰ ماهواره دیگر به مدار زمین؛ ساخت صورت فلکی ماهواره های جیلی به نیمه راه رسید

گروه هلدینگ شی‌شیانگ جیلی با زیرمجموعه استراتژیک Geespace به یک نقطه عطف جدید در پروژه شبکه ماهواره ای خود رسید. ساعت ۲:۳۰ صبح امروز به وقت پکن، Geespace سومین صفحه مداری از ماهواره های موسوم به “Geely Future Mobility Constellation یا صورت فلکی حمل و نقل آینده جیلی” را با موفقیت از سایت پرتاب ماهواره تای‌یوان به سمت مدار زمین پرتاب کرد تا ۱۰ ماهواره دیگر را در مدار زمین قرار دهد. طبق اعلام جیلی، تمامی این ماهواره‌ها در مدار معین قرار گرفته‌اند و کار خود را طبق برنامه‌ریزی، آغاز کرده‌اند.

با ارسال ۱۰ ماهواره دیگر به مدار زمین؛ ساخت صورت فلکی ماهواره های جیلی به نیمه راه رسید

صورت فلکی حمل و نقل آینده جیلی که از آن به عنوان GEESATCOM نیز یاد می‌شود و محصول Geespace است، مجموعه ای از ماهواره‌های قرار گرفته در مدار پایینی زمین یا همان LEO است که با هدف ارائه سرویس های ارتباطی بین المللی و سرویس های اتصال خودرو به همه چیز (Vehicle-2-Everything) اجرایی شده است. با پرتاب موفقیت‌آمیز صبح امروز، تعداد ماهواره‌ های صورت فلکی حمل و نقل آینده جیلی به ۳۰ عدد رسیده و این مجموعه ماهواره‌ای، حال قادر به پوشش ارتباطی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته برای ۹۰ درصد کره زمین است.

لازم به ذکر است با پرتاب موفقیت آمیز صبح امروز، Geespace گروه هلدینگ شی‌شیانگ جیلی به اولین شرکت تجاری هوافضای چینی تبدیل می‌شود که سرویس های ارتباط ماهواره‌ای واقع در مدار پایینی زمین را در مقیاس جهانی ارائه می‌دهد.

با ارسال ۱۰ ماهواره دیگر به مدار زمین؛ ساخت صورت فلکی ماهواره های جیلی به نیمه راه رسید

پروژه GEESATCOM از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و به لطف سه پرتاب موفقیت آمیز در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴، پیشرفت چشمگیری داشته. حال که تقریبا نیمی از ماهواره‌های فاز اول در مدار قرار گرفته‌اند، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی ارائه سرویس های ارتباطی جهانی این پروژه، آغاز شود. طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته، فاز اول پروژه تا پایان ۲۰۲۵ کامل خواهد شد و با تحقق این مهم، Geespace به یک بازیگر تاثیرگذار در بخش ارتباطات ماهواره‌ای تبدیل خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، با سومین پرتاب، فاز اول پروژه GEESATCOM به نیمه، نزدیک شده. اما بد نیست بدانید پروژه، در سه فاز تعریف شده که در فاز اول، می‌بایست ۷۲ ماهواره در مدار پایینی زمین قرار بگیرد. عملیاتی شدن این فاز، در کنار ارائه ارتباطات اطلاعاتی آنی، از سرویس های ماهواره‌ای با سرعت متوسط تا کم نیز برای بخش های مختلف پشتیبانی می‌کند؛ از رانندگی خودران و اتصال هوشمند بگیرید تا لوازم الکترونیک و فراتر از آن.

با ارسال ۱۰ ماهواره دیگر به مدار زمین؛ ساخت صورت فلکی ماهواره های جیلی به نیمه راه رسید

با تکمیل فاز یک، GEESATCOM به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در دنیا سرویس خواهد داد. در فاز دوم، قرار است ۲۶۴ ماهواره دیگر با هدف ارائه اینترنت ماهواره‌ای در سطح جهانی روی مدار قرار بگیرند. برای فاز سوم نیز هدف‌گذاری روی قرار گرفتن ۵.۶۷۶ ماهواره چندرسانه‌ای روی مدار جهت تامین نیازهای ارتباطی پرسرعت مصرف کنندگان شخصی و تجاری است.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟