با ادامه روند رو به رُشد فروش در آگوست ۲۰۲۴؛

فروش سال ۲۰۲۴ چری از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه گذشت

با فروش ۲۱۱.۸۷۹ دستگاه از خودرو های برند چری، اکسید، آی‌کار و جتور، فروش ۸ ماه هلدینگ Chery در سال ۲۰۲۴ از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه گذشت.

پنجشنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فروش سال ۲۰۲۴ چری از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه گذشت

هلدینگ چری با انتشار آمار فروش منتهی به پایان آگوست ۲۰۲۴، از رُشد ۲۳.۷ درصدی فروش برندهای زیرمجموعه خود در ماه آگوست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی خبر داد. طبق آمار ارائه شده از سوی چری، این هلدینگ بزرگ خودرویی در ماه آگوست ۲۰۲۴ موفق به فروش ۲۱۱ هزار و ۸۷۹ دستگاه از انوع خودرو های برند چری، اکسید، آی‌کار و جتور در سطح بین‌المللی شده؛ عددی که مجموع فروش هشت ماه هلدینگ چری در سال ۲۰۲۴ را از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه، فراتر بُرد.

فروش سال ۲۰۲۴ چری از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه گذشت

در ماه آگوست ۲۰۲۴، فروش خودروهای پلاگین-هایبرید و الکتریکی خودرو های هلدینگ چری که در رده NEV ها رده‌بندی می‌شوند، ۴۶.۵۲۶ دستگاه اعلام شده، یعنی ۱۵۸.۵ درصد بیشتر از آگوست ۲۰۲۳. صادرات خودرو چری نیز با رُشد ۱۲.۷ درصدی نسبت به آگوست ۲۰۲۳، به ۹۷ هزار و ۸۶۶ دستگاه در هشتمین ماه سال ۲۰۲۴ رسیده است.

فروش هشت ماهه هلدینگ چری

طبق گزارش انتشار یافته توسط چری، از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ تا پایان ماه آگوست، این هلدینگ موفق به فروش ۱ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۲۵۹ دستگاه از انواع خودرو در چین و بازار های صادراتی خود شده است؛ عددی که بیانگر رُشد ۴۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۳ است.

و بد نیست بدانید از این تعداد، ۷۸۷.۹۵۴ دستگاه در چین به فروش رسیده تا فروش خودروهای چری در بازار چین را نسبت به هشت ماه نخست ۲۰۲۳ به میزان ۶۱.۵۷ درصد افزایش دهد. از مجموع فروش هشت ماهه چری در سال ۲۰۲۴، سهم بازارهای صادراتی ۴۲۰.۳۰۵ دستگاه اعلام شده که ۲۵.۲ درصد بیشتر از هشت ماه نخست ۲۰۲۳ است.

چری تیگو ۸ پلاس - فروش سال ۲۰۲۴ چری از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه گذشت

همانطور که اشاره شد، فروش خودروهای NEV چری رُشد چشمگیری در ماه آگوست داشته اما کماکان بنزینی ها بخش اعظمی از فروش جهانی این خودروساز چینی را به خود اختصاص می‌دهند به این ترتیب که در هشت ماه نخست ۲۰۲۴، تعداد ۱.۲۳۵.۴۱۲ دستگاه از خودروهایی که چری در چین و دیگر بازارهای جهانی به فروش رسانده، بنزینی هستند. این تعداد، ۲۷.۶ درصد بیشتر از فروش خودروهای بنزینی چری در هشت ماه نخست ۲۰۲۳ است.

همچنین طبق آمار، ۲۷۲ هزار و ۸۴۷ دستگاه از مجموع فروش هشت ماه نخست ۲۰۲۴ هلدینگ چری، سهم خودروهای NEV بوده که ۱۸۷ درصد بیشتر از مدت مشابه ۲۰۲۳ است.

چری فالوین A8 - فروش سال ۲۰۲۴ چری از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه گذشت

عملکرد برندهای چری در فروش

در ابتدا نیز اشاره شد که آمار ارائه شده، مربوط به برندهای زیرمجموعه هدلینگ چری است، یعنی برند چری، اکسید، جتور و آی‌کار. برند چری در ماه آگوست ۲۰۲۴ فروش ۱۳۱.۷۳۴ دستگاه را به ثبت رسانده و مجموع فروش هشت ماهه این برند اصلی هلدینگ چری نیز ۹۶۱.۶۲۴ دستگاه اعلام شده. این عدد، رُشد ۳۴.۸ درصدی را برای فروش هشت ماهه برند چری در سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم زده است.

برند اکسید که تولیداتش، تحت نشان اکستریم در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شود، ماه آگوست فروش ۱۱ هزار و ۳۳۹ دستگاهی داشت تا مجموع فروش هشت ماه‌اش در سال ۲۰۲۴ با ۸۰ هزار و ۲۲۹ دستگاه برسد؛ عددی که ۲۲ درصد بیشتر از فروش هشت ماه نخست ۲۰۲۳ این برند لوکس چری است.

اکسید استرا ES - فروش سال ۲۰۲۴ چری از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه گذشت

برای جتور که سه مدل از تولیداتش تحت عنوان فیدلیتی توسط بهمن موتور در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شوند، ۲۰۲۴ به مراتب بهتر از برندهای چری و اکسید پیش رفته، تا آنجا که مجموع فروش هشت ماه نخست ۲۰۲۴ این برند، از فروش ۱۲ ماه سال ۲۰۲۳ نیز فراتر رفته. فروش ماه آگوست ۲۰۲۴ جتور برابر با ۵۱.۷۸۵ دستگاه و مجموع فروش هشت ماه ۲۰۲۴ این برند، ۳۱۶.۴۴۶ دستگاه (۹۵.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه ۲۰۲۳) اعلام شده است.

در نهایت نیز می‌رسیم به برند iCAR چری که مختص خودرو های الکتریکی است. این برند تنها شش ماه است که با آغاز عرضه iCAR 03 به بازار چین، ورود کرده اما با این حال، استقبال خوبی از تولیداتش به عمل آمده. طبق آمار ارائه شده، فروش ماه آگوست خودروهای iCAR برابر با ۵.۹۶۷ دستگاه بوده و مجموع فروش این برند تا پایان آگوست نیز به ۳۷.۶۸۱ دستگاه رسیده است.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟