تغییر نسل یک شاسی‌بلند سخت‌جان پس از ۱۵ سال؛

نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

نیسان پاترول در نسل جدید نه‌تنها از نظر ساختاری و طراحی، کاملا دگرگون شده، بلکه یک ماهیت لوکس‌تر نیز دارد و به موتور های V6 جدید مجهز شده.

چهارشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

نیسان پاترول بعد از نزدیک به پانزده سال، بالاخره نسل عوض کرد. این SUV سخت‌جان ژاپنی که در بازارهایی نظیر آمریکا، با نام آرمادا شناخته می‌شود، آخرین بار در اولین روزهای سال ۲۰۱۰ با کُد Y62 نسل عوض کرده بود. حال نیسان آماده می‌شود تا نسل هفتم پاترول (Y63) را با تغییرات ساختاری، بازنگری گسترده در طراحی ظاهری و داخلی و یک پیشرانه جدید در بازارهای هدف خود عرضه کند.

2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

برخلاف نسل ششم که از موتور ۵.۶ لیتری V8 نیرو می‌گرفت، در نسل جدید یک موتور ۳.۵ لیتری توئین‌توربو V6 بهره می‌برد. این پیشرانه جدید، با ۴۲۵ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. نیسان همچنین قرار است پاترول جدید را با موتور ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی که ۳۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه نیز دارد، عرضه کند.

هر دو این پیشرانه های V6 به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل بوده، بصورت استاندارد و در تیپ پایه، محرک محور عقب هستند. البته آپشن 4WD برای نیسان پاترول جدید، ارائه می‌‎شود و در کنار آن، تیپ آفرودی‌تری نیز قرار است به خانواده پاترول اضافه شود که در کنار یک ظاهر آفرودی تر با زوایای صعود و فرود بهینه‌تر، از رینگ های ۲۲ اینچی پوشش یافته با تایرهای چهارفصل یوکوهاما بهره می‌برد.

2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

و همانطور که از اولین نگاه به کنسول میانی نیز کاملا پیداست، خبری از اهرم های تعویض دنده مرسوم در نیسان پاترول ۲۰۲۵ نیست و به جای آن، چهار دکمه در محل اتصال کنسول میانی به داشبورد مکانیزم تعویض دنده را کنترل می‌کنند. برای تنظیم حالت رانندگی نیز بالاتر از ردیف دکمه های تعویض دنده، یک پنل اختصاصی با کنترلگر گرد و کلیدهای پیانویی متعدد جانمایی شده.

البته آنچه که در پاترول جدید، بیشتر جلب نظر می‌کند، ماهیت لوکس تری است که به واسطه طراحی ظاهری به‌روز تر و طراحی و چیدمان داخلی به‌مراتب بالارده‌تر و چشم‌نواز تر از قبل ارائه می‌دهد.

2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

در کابین، سرنشین خود را در محیطی پوشش یافته با چرم مرغوب که بصورت هفت یا هشت سرنشین قابل سفارش است، می‌بیند. یک کنسول میانی بسیار پهن که در جلو، راننده را از سرنشین کناری، جدا کرده و روی داشبورد، دو نمایشگر بزرگ و کشیده که در بالاترین تیپ تجهیزاتی، هر دو ۱۴.۳ اینچی هستند و مبتنی بر سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید NissanConnect 2.0، جلب نظر می‌کنند.

این سیستم بصورت پیش‌فرض سرویس های گوگل را در خود دارد و همین، کمک می‌کند تا خودرو، به خوبی و بدون زحمت با زندگی دیجیتال سرنشینان، همگام شود. همچنین امکان کنترل کاربری های مختلف خودرو از طریق فرامین صوتی را به راننده و سرنشینان می‌دهد. برای مثال، راننده می‌تواند با گفتن HeyGoogle، سیستم های چندرسانه ای خودرو، تهویه، مکان‌یابی نویگیشن و … را کنترل کند.

2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های برقی هشت جهته دارای گرمکن و سردکن به همراه ماساژور، سانروف برقی پانورامیک، آینه های برقی دارای گرمکن، تهویه اتوماتیک با تنظیم سه نقطه‌ای، درب برقی قسمت بار با بازشو دستی و حافظه موقعیت باز و بسته شدن، یک جفت نمایشگر ۱۲.۸ اینچ برای سرگرمی سرنشینان ردیف دوم، مودلایتینگ قابل تنظیم فضای داخلی در ۶۴ رنگ، پد شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند و سیستم صوتی Klipsch Premium Audio با ۱۲ بلندگو از جمله امکاناتی هستند که نیسان پاترول جدید در بخش رفاهی ارائه می‌دهد.

بد نیست بدانید فقط برای تهویه، سیستم ابتکاری جدیدی بنام Biometric Cooling در نظر گرفته شده که به وسیله سنسورهای فراسرخ، دمای بدن سرنشینان جلو و وسط را بررسی کرده، دما و پرتاب باد را متناسب با دمای بدن آنها تنظیم می‌کند. در ضمن، سیستم دید سه‌بعدی پیشرفته ای برای خودرو در نظر گرفته شده که در کنار ارائه دید ۳۶۰ مرسوم، دارای تکنولوژی مخفی ساختن کاپوت در هنگام ارائه دید نیز هست. همین، به راننده کمک می‌کند تا در مسیرهای سخت و آفرودی، از زیر خودرو نیز دید دقیق داشته باشد و بهتر خودرو را کنترل کند.

2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

همچنین باید به این هم اشاره کنیم که صندلی های ردیف جلو و وسط در نیسان پاترول جدید از یک طراحی الهام شده از فناوری ناسا برای ستون فقرات بهره می‌برد و همین، باعث می‌شود حفاظت از کمر سرنشینان، بیشتر شده، خستگی آنها از سواری نیز کاهش چشمگیری داشته باشد.

لازم به ذکر است در بخش ایمنی، هفت ایربگ که برای اولین بار، شامل ایربگ زانوی راننده نیز می‌شود برای پاترول جدید ارائه شده و در کنار آن، تمامی تیپ ها از مجموعه سیستم های ایمنی و همیار راننده نیسان بهره می‌برند.

2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد

نیسان پاترول جدید بصورت استاندارد با سیستم فنربندی بادی تطبیق‌پذیر نیسان عرضه می‌شود و راننده می‌تواند بسته به شرایط مسیر، یکی از حالت های شش‌گانه رانندگی (استاندارد، شنی، سنگ‌لاخ، گل‌آلود، اقتصادی و اسپرت) را انتخاب کند. یک جعبه دنده کمکی جدید نیز همراه با سیستم 4WD خودرو برای نیسان پاترول جدید معرفی شده که فرمان‌پذیری و مانورپذیری خودرو در مسیرهای آفرود با ویژگی‌های مختلف را بهبود می‌بخشد.

شروع قیمت نسل جدید نیسان پاترول در امارات از ۲۳۹.۹۰۰ درهم اعلام شده که با درهم ۱۶.۵۰۰ تومانی بازار آزاد ارز، برابر است با ۳ میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان. قیمت مجهزترین تیپ تجهیزاتی نیسان پاترول ۲۰۲۵، یعنی SE Platinum City نیز ۳۱۷.۹۰۰ درهم امارات (معادل ۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان).

2025 Nissan Patrol - نیسان پاترول جدید با تغییرات چشمگیر، معرفی شد
5 از 4 رای

نظر شما چیست؟