معرفی مدل ۲۰۲۵ کراس‌اوور الکتریکی Chery eQ7؛

مورچه بزرگ چری، به‌روز شد

در مدل ۲۰۲۵، دو تیپ جدید به تیپ‌بندی ۹-گانه چری eQ7 اضافه شده؛ البته تغییر ظاهری، فنی و یا قیمتی در این کراس‌اوور الکتریکی شاهد نیستیم.

یکشنبه - ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
معرفی مدل ۲۰۲۵ کراس‌اوور الکتریکی Chery eQ7؛ مورچه بزرگ چری، به‌روز شد!

چری اولین بار سال ۲۰۲۰ بود که کراس‌اوور الکتریکی جدیدی را با نام eQ5، تحت سری خودرو های موسوم به Ant (مورچه) خود به بازار عرضه کرد. این خودرو که با یک طراحی عجیب، برپایه پلتفرمی ساخته شده از آلیاژ فوق مستحکم آلومینیوم-منیزیم توسعه یافته بود و حداکثر بُرد پیمایش ادعایی بالغ بر ۵۱۰ کیلومتری داشت، سال گذشته جای خود را به eQ7 با یک طراحی به‌روز تر داد. برای مدل ۲۰۲۵، چری این کراس‌اوور میدسایز الکتریکی را مورد بازنگری قرار داده.

معرفی مدل ۲۰۲۵ کراس‌اوور الکتریکی Chery eQ7؛ مورچه بزرگ چری، به‌روز شد!

تغییرات مدل ۲۰۲۵ در چری eQ7، نه ظاهری است، نه فنی، و نه بازنگری در طراحی داخلی را به همراه داشته، بلکه محدود بوده به اضافه شدن دو تیپ تجهیزاتی به تیپ‌های ۹-گانه قبلی این خودرو. با این حساب، کراس‌اوور میدسایز الکتریکی چری حال در ۱۱ تیپ مختلف در بازار چین عرضه می‌شود.

پیش‌تر، تیپ های ۹-گانه چری eQ7 قیمتی در محدوده ۱۲۹.۹۰۰ یوان تا ۱۷۲.۹۰۰ یوان داشتند، یعنی بین ۱۸.۲۰۰ تا ۲۴.۰۰۰ دلار. با اضافه شدن دو تیپ تجهیزاتی جدید، تغییری در این بازه قیمتی اعمال نشده اما با توجه به تعریف این تیپ های جدید در محدوده میان‌رده تا بالارده، دست خریداران برای انتخاب در این محدوده، باز تر شده است.

معرفی مدل ۲۰۲۵ کراس‌اوور الکتریکی Chery eQ7؛ مورچه بزرگ چری، به‌روز شد!

برای مثال، یکی از این تیپ‌های جدید، تیپ Ziyou Edition با برچسب قیمت ۱۵۹.۹۰۰ یوان (۲۲.۴۰۰ دلار) است. در این تیپ، امکاناتی نظیر نشانگر فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کروزکنترل، صندلی برقی راننده با سیستم گرمایش و سرمایش و تشخیص فرامین صوتی نسبت به تیپ های پایین‌تر به لیست امکانات Chery eQ7 اضافه می‌شود.

تیپ جدید Changyou Edition هم که یک رده بالاتر از Ziyou به تیپ‌بندی ها اضافه شده، مواردی نظیر ایربگ‌های پرده‌ای، هشدار احتمال تصادف از روبرو، هشدار انحراف از مسیر، تشخیص علایم جاده، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، ترمز اضطراری اتوماتیک و سنسور پارک جلو را به لیست امکانات اضافه می‌کند. این تیپ همچنین دارای درب برقی صندوق عقب و شیشه جلو آکوستیک بوده، تعداد بلندگوهای سیستم صوتی در آن، از ۴ به ۸ عدد ارتقاء می‌یابد.

معرفی مدل ۲۰۲۵ کراس‌اوور الکتریکی Chery eQ7؛ مورچه بزرگ چری، به‌روز شد!

محرک چری eQ7 یک موتور برقی ۲۰۸ اسب‌بخاری است که با توان تولید ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور، بر روی محور عقب جانمایی شده. این پیشرانه دیفرانسیل-عقب، از مجموعه باتری های ۶۷.۱۲ کیلووات ساعت تغذیه می‌کند و با هر بار شارژ کامل این مجموعه باتری‌ها، می‌تواند تا ۵۱۲ کیلومتر بُرد پیمایش در شرایط ایده‌آل به Chery eQ7 بدهد.

با این پیشرانه، ۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت با چری eQ7 جدید، ۴ ثانیه زمان می‌برد. مدت زمان لازم برای شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌‎ها با استفاده از تکنولوژی فست‌شارژ نیز ۳۰ دقیقه اعلام شده است. البته شارژ کامل باتری ها با برق شهری عادی، ۸ ساعت زمان می‌برد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟