اینفینیتی بعد از گذشت ۱۰ سال، بالاخره سدان Q50 را بازنشسته خواهد کرد و با این کار، قرار است از این پس، فعالیت های خود را معطوف به ساخت کراساوور و SUV کند.
با توجه به این که حضور اینفینیتی محدود به بازار هایی نظیر آمریکاست، بسیار کم در کشورمان به این زیرمجموعه لوکسساز نیسان پرداخته میشود اما از زمانی که پیمان کارگر به عنوان مدیرعامل اینفینیتی منصوب شد، توجه رسانه های فارسیزبان به این خودروساز ژاپنی نیز بیشتر شد. البته پیمان کارگر به تازگی از مدیرعاملی اینفینیتی برکنار شده و این یعنی اخبار اینفینیتی بازهم به اخبار کم اهمیت برای ما تبدیل خواهد شد.
و اما کمی هم بپردازیم به اینفینیتی Q50؛ بد نیست بدانید این سدان لوکس که به عنوان رقیبی برای امثال بامو سری ۳ و مرسدس-بنز C-کلاس، از سال ۲۰۱۳ جانشین سری G سدان شد، در بازار ژاپن با نشان نیسان و نام پرآوازه اسکایلاین عرضه شده.
البته جدای از این ارتباطی که به اسکایلاین و پیشینه اسپرتی این نام دارد، به واسطه طراحی ظاهری، و همچنین دیفرانسیل عقب بودن و امکان عرضه با پیشرانه های V6 نیز همیشه یک ماهیت اسپرتی در پس ظاهر شکیل خود داشته.
اینفینیتی بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، این محصول را بصورت پایه با موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۰۸ اسبی عرضه کرد اما بعد از آن موتور ۳.۰ لیتری تویین-توربو V6 با ۳۰۰ و ۴۰۰ اسببخار قدرت نیز برای این خودرو قابل عرضه بوده. آخری، یعنی نسخه ۴۰۰ اسببخاری موتور V6، مختص RedSport400 بوده و صفر تا صد 4.5 ثانیه به این تیپ Q50 میدهد.
حتی یک کانسپت ۵۶۰ اسببخاری با موتور V6 توئینتوربو نیسان GT-R برپایه Q50 ارائه شد که قرار بود پاسخ اینفینیتی به نسخه M بامو سری ۳ و AMG مرسدس-بنز C-کلاس باشد که البته به مرحله تولید نرسید.
گفته میشود اینفینیتی از ۲۰۲۶ بار دیگر یک سدان را به تولیدات خود اضافه خواهد کرد؛ خودرویی تمام-الکتریکی که ساختار و پلتفرم مشترک با نسل آتی ماکسیما خواهد داشت.
نظر شما چیست؟