با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۴۰۲ اعلام شد؛

آمار چهار ماهه تولید انواع ون در ایران در سال ۱۴۰۳

در چهار ماهه نخست امسال ۶۰۷ دستگاه ون در کشورمان به تولید رسیده که ۳۹ درصد کمتر از تولید مدت مشابه سال گذشته است.

دوشنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
ون انینرودز بهمن موتور - با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۴۰۲ اعلام شد؛ آمار چهار ماهه تولید انواع ون در ایران در سال ۱۴۰۳

بازار خودرو های ون هنوز آنطور که باید، در کشورمان، جا نیافتاده و همین باعث شده طی سال های گذشته، تیراژ تولید این رده از خودروهای تجاری و کار در کشورمان، بسیار محدود باشد. و طبیعی است که در شرایط فعلی که با بحران ارز در صنعت خودرو نیز مواجه هستیم، این تولید، محدودتر نیز بشود. این را می‌توان در آمار چهار تولید انواع ون در کشورمان به خوبی مشاهده کرد.

طبق آمار انتشار یافته برای تولید انواع خودرو در ایران در چهار ماهه نخست امسال، روی هم رفته ۶۰۷ دستگاه ون در این مدت در کشورمان به تولید رسیده است؛ عددی که در مقایسه با ۹۸۹ دستگاه تولید این رده خودرویی در مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد.

ون وانا ایران خودرو - با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۴۰۲ اعلام شد؛
رتبه تولیدمدل خودرو و تولید کنندهتیراژ ۴ ماهه
۱اینرودز – بهمن موتور۳۱۵
۲وانا – ایران خودرو۱۹۲
۳هیوندای H350 – سروش دیزل۱۰۰
جمع تولید ۴ ماهه ون در ۱۴۰۳۶۰۷ دستگاه

تولیدات این رده، کماکان شامل ون هیوندای H350 شرکت سروش دیزل مبنا، ون وانا شرکت ایران خودرو و ون اینرودز شرکت بهمن موتور می‌شود. بیشترین تیراژ چهار ماهه نیز با ۳۱۵ دستگاه، در اختیار ون اینرودز می‌باشد. نکته قابل توجه در مورد آمار چهار ماه نخست ۱۴۰۳ برای تولید انواع ون در ایران، توقف تولید ون وانا در ایران خودرو است که از ۹۵ و ۹۶ دستگاه در فروردین و اردیبهشت به یک دستگاه در خرداد و توقف تولید در تیر رسیده است.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟