نسل جدید شورولت کوروت ZR1 معرفی شد؛

هیولاکُش جدید شورولت را ببینید

شورولت کوروت ZR1 در نسل جدید، برای اولین بار به یک موتور ۵.۵ لیتری توئین‌توربو V8 مجهز شده که ۱.۰۶۴ اسب‌بخار قدرت دارد!

جمعه - ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
2025 Chevrolet Corvette ZR1 - هیولاکُش جدید شورولت را ببینید

پنج سال از معرفی و عرضه نسل هشتم کوروت در جولای ۲۰۱۹ می‌گذرد و در این سال‌ها، شورولت همواره با معرفی نمونه های جدید، تازگی خانواده کوروت C8 را حفظ کرده؛ از اضافه شدن مدل کانورتیبل به این خانواده در آخرین روزهای ۲۰۱۹ بگیرید تا بازنگری‎‌های مدل ۲۰۲۲ و معرفی مدل C8 Z06 با قدرتمندترین موتور V8 تنفس طبیعی برای یک خودرو سری تولیدی در مدل ۲۰۲۳. حتی برای اولین بار، یک نمونه هایبرید با پسوند C8 E-Ray در مدل ۲۰۲۴ به خانواده کوروت اضافه شد. اما اولین ها برای کوروت در نسل هشتم، به همین جا ختم نشد.

2025 Chevrolet Corvette ZR1 - هیولاکُش جدید شورولت را ببینید

شورولت برای نسل جدید کوروت ZR1، برای اولین بار این هیولاکُش خود را به موتور توربوشارژ مجهز کرده. این موتور، از نوع توئین‌توربو V8 با حجم ۵.۵ لیتر بوده، ۱.۰۶۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند؛ عددی که با اختلاف، کوروت ZR1 را به قدرتمندترنی کوروت تاریخ تبدیل می‌کند.

این نیروگاه متصل به گیربکس هشت سرعته اتومات دو کلاچ، توان تولید ۱.۱۲۲ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد که ۱.۰۸۵ نیوتن‌متر از این میزان گشتاور، از دور ۳.۰۰۰ موتور در دسترس قرار می‌گیرد.

2025 Chevrolet Corvette ZR1

در کنار اینها، بد نیست بدانید کوروت ZR1 جدید در مدل کوپه، ۱.۶۶۵ و در مدل کانورتیبل، ۱.۷۰۵ کیلوگرم وزن دارد که مقادیر بسیار پایینی برای خودرویی با این سطح قدرت به حساب می‌آیند. و همین باعث می‎شود نسبت قدرت به وزن در نسل جدید شوروت کوروت ZR1 از بوگاتی ویرون نیز بهتر باشد.

و البته، کلی هم روی آیرودینامیک و قابلیت های عملکردی خودرو و مجموعه محرکه کار شده تا 2025 C8 ZR1 به یک کابوس وحشتناک برای گران‌قیمت ترین سوپراسپرت ها تبدیل شود؛ آن هم با قیمتی که احتمالا از حدود ۱۵۰ هزار دلار شروع خواهد شد (هنوز تایید نشده).

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟