شروع حرکت مزدا به سطحی بالاتر در بازار؛

لوگو جدید مزدا با یک طراحی فلَت و زوایای تیز تر ثبت شد

لوگو مزدا برای شانزدهمین بار از زمان تاسیس این شرکت ژاپنی، دستخوش تغییر شده، این بار با یک طراحی کاملا فلَت و البته، پایبندی به نشان پیشین.

پنجشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
لوگو جدید مزدا با یک طراحی "فلَت" و "زوایای تیز تر" ثبت شد

مزدا عزم جدی برای حرکت به سطحی بالاتر در بازار خودرو دارد و تصمیم دارد برند خود را به عنوان یک برند بالارده در بازار، ثبیت کند. طی سال های گذشته شاهد این بودیم که مزدا به آرامی از ساخت خودروهای صرفا جوان‌پسند و اسپرتی، فاصله گرفته و به عرضه خودروهای لوکس‌تر و خوش‎ساخت تر نظیر شاسی‌بلند بزرگ CX-90 روی آورده. حال به نظر می‌آید این تغییر ماهیت مزدا قرار است سرعت بیشتری به خود بگیرد چراکه این خودروساز ژاپنی یک نشان و لوگو جدید را برای خود به ثبت رسانده که این تصویر پُخته‌تر و بالارده‌تر از آینده مزدا را به خوبی نشان می‌دهد.

لوگو جدید مزدا با یک طراحی "فلَت" و "زوایای تیز تر" ثبت شد

لوگو جدید مزدا کماکان به همان رویکردی که از ۱۹۹۷ در طراحی لوگو این خودروساز ژاپنی اتخاذ شد، وفادار است. و این یعنی کماکان یک M که پرواز یک پرنده با بال های گشوده را تداعی می‌کند، عنصر اصلی طراحی لوگو مزدا است. اما در طراحی جدید، لوگو مزدا به سبک دیگر خودروسازان بزرگ جهانی، شکل و شمایل تخت یا به اصطلاح “فلَت” به خود گرفته و حلقه خارجی لوگو، گرد‌تر شده. در ضمن، طراحی بال های داخل حلقه نیز با خطوط تیزتری صورت گرفته.

این طرح لوگو جدید مزدا را پیش‌تر نیز بر روی کانسپت Arata که اوایل امسال در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن رونمایی شد، استفاده شده بود. اما آن زمان، کمتر کسی متوجه این تغییرات لوگو شد. با این تفاسیر، احتمال می‌رود از ۲۰۲۵ عرضه خودروهای جدید مزدا با نشان جدید این خودروساز ژاپنی صورت بپذیرد. و این، شانزدهمین بار از آغاز فعالیت های Mazda در سال ۱۹۲۰ خواهد بود که نشان تجاری این خودروساز، دستخوش تغییر می‌شود.

موتورسیکلت سه چرخه باری Mazda-Go اولین وسیله نقلیه ساخت مزدا است

ذکر این نکته ضروری است که شرکتی که امروز بنام مزدا می‌شناسیم، فعالیت های خود را سال ۱۹۲۰ با نام Toyo Cork Kogyo Co. آغاز کرد و در ابتدا، به ساخت چوب پنبه مشغول بود. این شرکت سال ۱۹۲۷ به Toyo Kogyo Co تغییر نام داد و از سال ۱۹۳۱ با سه چرخه مزدا-گو (Mazda-Go) به تولید و عرضه وسایل نقلیه روی آورد.

احتمالا در جریان هستید نام Mazda از اهورا مزدا اقتباس شده. اعضای اصلی هیات رئیسه Toyo Kogyo از این رو نام مزدا را برای خودرو های تولیدی، و بعد، نام تجاری این شرکت انتخاب کردند که معتقد بودند نماد شروع تمدن شرق و غرب است و از این رو، می‌تواند نمادی باشد برای تمدن و فرهنگ خودرویی.

Jujiro Matsuda the founder of Mazda - جوجیرو ماتسودا، بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا

البته نزدیک آوایی مزدا به نام بنیانگذار شرکت، یعنی جوجیرو ماتسودا نیز در انتخاب آن، بی‌تاثیر نبوده. بد نیست بدانید دیگر نام هایی که آن زمان برای این خودروساز انتخاب شدند، عبارت بودند از سومِه‌را (به معنی خدا) و تِن‌شی (به معنی فرشته). و این، به خوبی بیانگر مبانی اعتقادی جوجیرو ماتسوداست.

در تصویر زیر می‌توانید سیر تغییرات لوگو مزدا از سال ۱۹۲۰ تا به امروز را مشاهده کنید.

تاریخچه لوگو مزدا - روند تغییر لوگو مزدا ۱۹۲۰ تا به امروز
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟