مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اعلام کرد:

ثبت ۱۳۰هزار درخواست خرید جدید برای خودرو وارداتی

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت می‌گوید در مرحله جدید عرضه، ۱۳۰ هزار ثبت تقاضای جدید برای خرید خودرو وارداتی صورت گرفته است.

دوشنبه - ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
ثبت ۱۳۰هزار درخواست خرید جدید برای خودرو وارداتی

تازه‌ترین مرحله فروش خودروهای وارداتی که از روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه با عرضه ۳۶ مدل خودرو آغاز شده بود، روز گذشته، یعنی یکشنبه ۲۴ تیر ماه به پایان رسید. در این نوبت که آخرین فرجه خرید برای پیش‌ثبت‌نام کنندگان اسفند ۱۴۰۱ بود، متقاضیان جدید نیز در صورت داشتن شرایط، امکان پیش‌ثبت‌نام با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی نزد بانک‌های منتخب را داشتند.

شاید تصور کنید با توجه به الزام بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی برای شرکت در طرح فروش جدید، استقبال آنچنانی از آن صورت نگرفته باشد، اما سخت در اشتباهید! در این نوبت، به گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، ۱۳۰ هزار ثبت تقاضای جدید برای خرید خودرو وارداتی صورت گرفته است.

در واقع با احتساب این که ۱۳۰ هزار ثبت‌نامی جدید، ۵۰۰ میلیون تومان برای ثبت تقاضای خرید خودرو وارداتی بلوکه کرده‌اند، در فرجه اعلامی برای بلوکه کردن وجه یعنی ۱۸ تا ۲۳ تیر، دست‌کم ۶۵ هزار میلیارد تومان پول نزد بانک های منتخب بلوکه شده تا عده ای بتوانند شانس خود را برای خرید خودرو وارداتی امتحان کنند!

به گفته مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، تا پایان هفته جاری قرعه کشی برای تخصیص خودرو‌های وارداتی انجام خواهد شد و نتایج در روز شنبه اعلام خواهد شد. مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت با اشاره به تخصیص خودرو به متقاضیان سری اول ثبت نام خودرو‌های وارداتی، گفت: در اسفند ۱۴۰۱، تعداد ۳۳ هزار نفر به ثبت نام خودرو اقدام کردند که از این تعداد، تخصیص خودرو به ۵ هزار نفر باقی مانده و سامانه، به زودی برای این دسته از متقاضیان بازگشایی خواهد شد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟