آمار چهار ماهه واردات قطعی خودرو به کشور؛

در چهار ماه نخست ۱۴۰۳ چه تعداد خودرو به کشور وارد و ترخیص شده؟

از ابتدای سال جاری تا بیستم تیر ماه، تعداد ۸۲۵۷ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار به کمرگات کشور وارد و ترخیص قطعی شده است.

جمعه - ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
آمار چهار ماهه واردات قطعی خودرو به کشور؛ در چهار ماه نخست ۱۴۰۳ چه تعداد خودرو به کشور وارد و ترخیص شده؟

رئیس گمرک ایران می‌گوید از ابتدای سال جاری تا بیستم تیر ماه، تعداد ۸۲۵۷ دستگاه خودرو سواری به کشور وارد و از گمرکات، ترخیص قطعی شده است. به گفته محمد رضوانی‌فر، ارزش این تعداد خودرو سواری نو که از گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است، بالغ بر ۱۶۵ میلیون دلار می‌باشد.

پیش‌تر گمرک ایران طی نامه ای به رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، آمار واردات قطعی خودرو سواری به کشور در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ را ۶.۹۲۶ دستگاه اعلام کرده بود که از این تعداد، ۶.۱۴۸ دستگاه سهم واردکنندگان عمده خودرو بود و ۷۷۸ دستگاه به حوزه های اداری و خدماتی، وزارت بهداشت، هلال احمر، محیط زیست و … اختصاص داشت.

با این حساب، باید بگوییم در تیر ماه، روند واردات و ترخیص خودرو ها از گمرکات، کُد شده چراکه میانگین ماهانه واردات و ترخیص خودرو به کشور در سه ماهه نخست، طبق آمار گمرک، ۲.۳۰۸ دستگاه در ماه بوده اما در ۲۰ روز تیر ماه، تنها ۱.۳۳۱ دستگاه به تعداد وارداتی‌های ترخیص شده از گمرکات، اضافه شده.

البته محمد رضوانی‌فر، رئیس گمرک ایران تاکید دارد که در حال حاضر، ۵۲۰۰ دستگاه خودرو دیگر به ارزش ۹۰ میلیون دلار در مرحله نهایی تشریفات ترخیص است.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟