با کسب ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رای از مجموع ۳۰.۵۳۰.۱۵۷ رای شمارش شده؛

مسعود پزشکیان رئیس جمهور شد

مسعود پزشکیان با کسب ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رای از مجموع ۳۰.۵۳۰.۱۵۷ رای شمارش شده دور دوم انتخابات، نهمین رئیس جمهور ایران و رئیس دولت چهاردهم لقب گرفت.

شنبه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
با کسب ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رای از مجموع ۳۰.۵۳۰.۱۵۷ رای شمارش شده؛

دقایقی پیش نتایج پایانی شمارش آرای دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور، اعلام شد. طبق آرای ماخوذه، مسعود پزشکیان با کسب ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰.۵۳۰.۱۵۷ رای شمارش شده، به عنوان نُهمین رئیس جمهور ایران و رئیس دولت چهاردهم انتخاب شده است. جلیلی نیز ۱۳.۵۳۸.۱۷۹ رأی از مجموع آرای ماخوذه را به خود اختصاص داده است.

مسعود پزکشیان کیست؟

مسعود پزشکیان، نُهمین رئیس جمهور ایران و رئیس دولت چهاردهم، دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

این پزشک و سیاستمدار ایرانی در ۷ مهر ۱۳۳۳ از پدری آذربایجانی و مادری کُرد در مهاباد به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به ارومیه رفت و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته علوم تجربی اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

پزشکیان، رئیس جمهور ایران، مدرک فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارد لذا در کابینه دوم سید محمد خاتمی، از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ سمت وزیر بهداشت را بر عهده داشت. او سال ۱۳۸۶ به عنوان نماینده حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس راه یافت و در دوره دهم، به عنوان نایب‌رئیس اول مجلس نیز انتخاب شد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟