اعلام آمار واردات سه ماهه خودرو به کشور توسط گمرک؛

بهار ۱۴۰۳ چه تعداد خودرو به کشور وارد شد؟

معین خودرو ایرانیان، سایپا، کرمان موتور و صنایع خودروسازی مدیران در سه ماهه نخست سال جاری بیشترین تعداد واردات خودرو به کشور را داشته‌اند.

شنبه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶
چانگان CS55 پلاس وارداتی سایپا - اعلام آمار واردات سه ماهه خودرو به کشور توسط گمرک؛ بهار ۱۴۰۳ چه تعداد خودرو به کشور وارد شد؟

گمرک ایران طی نامه ای به رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، آمار واردات قطعی خودرو سواری به کشور در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ که مختص خودروهای ترخیص شده است را ارائه کرد. طبق این نامه، در سه ماه نخست ۱۴۰۳ تعداد ۶.۹۲۶ دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده که از این تعداد، ۶.۱۴۸ دستگاه سهم واردکنندگان عمده خودرو است و ۷۷۸ دستگاه به حوزه های اداری و خدماتی، وزارت بهداشت، هلال احمر، محیط زیست و … اختصاص داشته.

آمار اعلامی از سوی گمرک ایران حاکی از آن است که ارزش دلاری ۶.۹۲۶ خودرو وارد و ترخیص شده، ۱۳۶ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۹۵۸ دلار بوده و بیشترین تعداد خودروی وارد و ترخیص شده از گمرکات کشور طی سه ماهه نخست ۱۴۰۳ به معین خودرو ایران با ۱.۶۹۴ خودرو به ارزش ۳۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۳۵۲ دستگاه اختصاص دارد. ایرانی تولید اتومبیل سایپا با ۱.۴۳۴ دستگاه و کرمان موتور با ۱.۰۰۲ دستگاه در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، تعداد کل خودروهای وارد و ترخیص شده از کمرگات، ۲۸۴ دستگاه بوده با ارزش دلاری ۶ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۱۵۸ دلار. در جدول زیر می‌توانید ریز واردات خودرو صورت گرفته به کشور در سه ماهه نخست سال جاری را به تفکیک واردکننده، مشاهده کنید.

صاحب کالا – شرکتتعداد (دستگاهارزش (دلار)
معین خودرو ایرانیان۱.۶۹۴۳۸.۰۱۰.۳۵۲
ایرانی تولید اتومبیل سایپا۱.۴۳۴۱۶.۵۳۰.۸۶۰
کرمان موتور۱.۰۰۲۱۸.۵۹۲.۳۰۹
صنایع خودروسازی مدیران۵۰۰۹.۴۷۳.۳۲۱
بهمن موتور۴۲۴۹.۱۵۷.۳۵۷
پارس خودرو۳۲۱۳.۱۳۹.۰۳۸
ماموت خودرو۳۱۸۷.۲۸۳.۲۹۳
مکث موتور۱۸۳۳.۵۳۲.۹۰۰
رهام تجارت پاک (برساوش)۱۵۸۳.۷۳۰.۱۵۲
آرین پارس موتور۱۱۴۲.۶۱۵.۹۹۴
جمع سایر واردکنندگان (حوزه های اداری و خدماتی،
وزارت بهداشت، هلال احمر، محیط زیست و …)
۷۷۸۲۴.۸۱۶.۲۸۲
جمع کل۶.۹۲۶۱۳۶.۸۸۱.۹۵۸
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟