با سطح بالاتر ایمنی و عملکرد به مراتب بهتر از قبل؛

نسل جدید باتری های جیلی معرفی شد

نسل جدید باتری لیتیم فسفات آهن جیلی، هم از نظر ایمنی و چرخه حیات، و هم از نظر قابلیت شارژ سریع، مرز های تازه برای تکنولوژی باتری تعریف کرده.

یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
نسل جدید باتری های جیلی معرفی شد

جیلی در آخرین روزهای هفته ای که گذشت، از تازه‌ترین نسل باتری توسعه یافته و ساخته شده توسط خود، که Aegis نام دارد را رونمایی کرد. این باتری به خنجر جیلی مشهور است و به سبکی مشابه تکنولوژی باتری های بی‌وای‌دی، موسوم به Blade توسعه یافته. در نسل جدید، این باتری‌های Aegis جیلی به عنوان باتری‌های لیتیم فسفات آهنی معرفی شده‌اند که از نظر ایمنی، چرخه حیات و قابلیت های شارژ سریع و دشارژ در دما های پایین، مرز های تازه‌ای را برای تکنولوژی باتری خودروهای برقی ترسیم می‌کند.

نسل جدید باتری های جیلی معرفی شد

در نسل جدید باتری‌های جیلی، تراکم انرژی حال به ۱۹۲ وات‌ساعت در کیلوگرم رسیده که قابل مقایسه با باتری های لیتیم سه عنصری است. در ضمن، طول باتری‌ها، کمتر بوده و از ۹۶ سانتیمتر مرسوم این روزها، به ۵۸ سانتیمتر کاهش یافته. حجم نیز کمتر شده تا به افزایش تراکم انرژی کمک کند.

جیلی در کنفرانس خبری تاکید ویژه روی نتایج بررسی ایمنی باتری های جدید خود داشت. برای مثال، سال‌هاست که باتری‌های BYD بهترین نتیجه را تست فرو کردن میخ به دست می‌آوردند اما حال به نظر می‌رسد جیلی نیز در این تست به پای رقیب هم‌وطن رسیده به شکلی که با گذشت ۷ دقیقه و ۵۵ ثانیه، نه آتش یا انفجاری در این تست اتفاق افتاد، و نه دودی از باتری خارج شد. دمای سطح باتری نیز در این حالت از ۴۰ درجه بالاتر نرفت.

نسل جدید باتری های جیلی معرفی شد

در تست غوطه‌ور شدن در آب دریا نیز نتیجه مشابهی به دست آمد، به این ترتیب که بعد از سقوط از سه وجه، برخورد شدید با سطح آب و دو ساعت ماندن در داخل آب دریا، پکیج باتری‌های جدید جیلی هیچ واکنش منفی از خود نشان نداد.

در کنار اینها، بد نیست به این هم اشاره کنیم که جیلی به تازگی عناوین باتری‌های ضدگلوله جیلی و باتری‌های ضدگلوله Aegis را بنام خود به ثبت رسانده و مدعی است این باتری‌ها، با سطح حفاظتی موسوم به کلاس ۹، سطح ایمنی در حد کاربری نظامی دارند.

نسل جدید باتری های جیلی معرفی شد

نسل جدید باتری های Aegis جیلی قرار است برای اولین بار روی خودرو Geely Galaxy E5 که کراس‌اوور تمام-الکتریکی جدید این خودروساز چینی برای بازارهای صادراتی است، استفاده شود. قرار است هم ظرفیت ۴۹.۵۲ کیلووات‌ساعت این باتری ها که بُرد پیمایش ۴۴۰ کیلومتری به خودرو می‌دهد روی Galaxy E5 استفاده شود، هم ظرفیت ۶۰.۲۲ کیلووات‌ساعت که بُرد پیمایش ۵۳۰ کیلومتری ارائه می‌دهد.

بد نیست بدانید Galaxy E5 دارای مجموعه محرکه هوشمندی است که جیلی آن را ۱۱ در ۱ معرفی می‌کند. اجزای این مجموعه محرکه در شرایط استاندارد CLTC راندمان بیش از ۹۰ درصدی دارند و به ادعای جیلی، مصرف انرژی آن ۱۱.۹ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟