چری در چین هم فراخوان داد!

ماجرای اکسل خودرو های چری به خود چین رسید

چری ۳.۰۳۷ دستگاه از Tiggo5x هایی که آگوست تا پایان اکتبر ۲۰۲۳ تولید شده‌اند را بخاطر ایراد احتمالی در اکسل عقب و امکان شکستن آن، فراخوان کرد.

یکشنبه - ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۹

بعد از داستان اکسل‌های پرنده که برای برخی خودروهای چری از خانواده Tiggo5x (یا همان ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ پرو خودمان)، اومودا ۵ (فونیکس FX بازار کشورمان) و Tiggo3x (یا همان MVM X22 بازار کشورمان) به وجود آمد، چری بالاخره در کشور چین نیز برای محصول Tiggo5x فراخوان صادر کرد.

طبق اعلام چری، تعداد ۳.۰۳۷ دستگاه از Tiggo5x هایی که از آگوست ۲۰۲۳ تا پایان اکتبر ۲۰۲۳ به تولید رسیده‌اند، ممکن است ایراد در محور عقب و امکان شکستن اکسل عقب داشته باشند؛ ایرادی که در کشورمان نیز به یک مورد واژگونی شدید و سپس فراخوان گسترده ای برای خودرو MVM X55 Pro منجر شده بود. در فراخوان چری آمده در خودروهایی که ایراد مذکور را داشته باشند، اکسل عقب بدون دریافت هزینه، تعویض خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، بعد لز ماجرای واژگونی یک دستگاه ایکس۵۵ پرو، مدیران خودرو اقدام به فراخوان گسترده این محصول برای رفع ایراد احتمالی کرد. شاید فکر کنید با این اتفاق، بازار MVM X55 Pro ضربه خورد اما نه‌تنها اینطور نشد، بلکه امروز لیست قیمت جدیدی برای محصولات مدیران‌خودرو در درب کارخانه انتشار یافته که طبق آن، قیمت کارخانه‌ای این خودرو با افزایش تقریبا ۲۲۰ میلیون تومانی، به ۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تیر ماه ۱۴۰۳ رسیده است.

با این حاشیه ها، و البته با در نظر داشتن این که پیش از این نیز MVM X55 Pro بازار بسیار افتضاحی داشت، به نظر شما با قیمت جدید، این خودرو اصلا ارزش خرید دارد؟

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟