پس از یک دوره واردات، DL5 روی خط تولید رفت؛

آغاز مونتاژ زوتی DL5 در پارس خودرو

مونتاژ زوتی DL5، خودرویی که ابتدا بصورت وارداتی به بازار عرضه شده بود و ارزان‌ترین خودرو وارداتی نیز لقب گرفت، در پارس خودرو آغاز شده است.

سه شنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
پس از یک دوره واردات، DL5 روی خط تولید رفت؛ آغاز مونتاژ زوتی DL5 در پارس خودرو

تیر ماه سال گذشته که پارس خودرو بصورت رسمی از خودرو وارداتی زوتی DL5 رونمایی کرد، مدیرعامل وقت گروه خودروسازی سایپا از تصمیم گروه برای مونتاژ این خودرو در کشور خبر داد. طی یک سال گذشته، زوتی DL5 در چند نوبت در سامانه یکپارچه فروش خودرو های وارداتی عرضه شد و حال، طبق تصاویری که به دست ما رسیده، مونتاژ این خودروی چینی در پارس خودرو آغاز شده است تا مونتاژ در این زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا، وارد مرحله تازه‌ای در دوران پساتحریم شود.

پس از یک دوره واردات، DL5 روی خط تولید رفت؛ آغاز مونتاژ زوتی DL5 در پارس خودرو

پیش‌تر و در زمان رونمایی، محمدعلی تیموری وعده عرضه زوتی DL5 با پیشرانه هایبرید را نیز داده بود و همچنین از عزم شرکت برای مونتاژ 50 درصد در داخل با نصب موتور ساخت داخل در مگاموتور خبر داده بود. البته آنچه که در ابتدا، روی خط تولید می‌رود، نمونه های SKD یا همان قطعات نیمه منفصل است و همانطور که از تصاویر نیز پیداست، خودروها با اتاق آماده به ایران آمده اند و قرار است مجموعه محرکه، چراغ ها و سپر ها در پارس خودرو روی آنها سوار شوند.

پس از یک دوره واردات، DL5 روی خط تولید رفت؛ آغاز مونتاژ زوتی DL5 در پارس خودرو

تیموری حتی در مراسم رونمایی از زوتی DL5 وعده صادرات این خودرو به یکی از کشورهای منطقه را داده بود که نشان از برنامه‌ریزی جدی گروه سایپا برای این خودروی قدیمی چینی دارد. البته فعلا مونتاژ داخل این خودرو بصورت SKD آغاز شده و این وعده مدیرعامل وقت گروه خودروسازی سایپا، که مخصوصا برای پارس خودرو، خواب‌های خوبی دیده بود، محقق نشده.

پس از یک دوره واردات، DL5 روی خط تولید رفت؛ آغاز مونتاژ زوتی DL5 در پارس خودرو

با این حال، آغاز مونتاژ زوتی DL5 در پارس خودرو را باید به فال نیک گرفت. این خودرو در هنگام عرضه بصورت وارداتی نیز ارزان‌ترین خودروی وارداتی لقب گرفته بود و حال، با مونتاژ در داخل و تداوم داخلی‌سازی محصول، می‌توان این انتظار را داشت که با قیمت پایین‌تری به دست مصرف کننده نهایی برسد.

در واقع با تداوم فرآیند مونتاژ، انتظار می‌رود زوتی در بازار، در کنار خودروهایی همچون MVM X33 Cross مدیران خودرو و BAC X3 Pro خودروسازان بم قرار گیرد.

زوتی DL5 وارداتی شرکت پارس خودرو

این کراس‌اوور کوچک با موتور ۱.۵ لیتری توربو متصل به گیربکس CVT که ۱۴۴ اسب‌بخار قدرت دارد و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور، به بازار آمده و دارای سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی (با توجه به محدوده قیمت) است.

در بخش رفاهی، می‌توان به بهره‌مندی نمونه های وارداتی زوتی DL5 پارس خودرو از امکاناتی نظیر ورود و استارت بدون کلید، تهویه نیمه اتوماتیک، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۸ اینچی، پشت‌آمپر دیجیتال، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن، پوشش چرم صندلی‌ها، دوربین دنده عقب و غربیلک فرمان چرمی با کنترلگرهای چندمنظوره اشاره کرد.

زوتی DL5 وارداتی شرکت پارس خودرو

در بخش ایمنی نیز این خودرو دارای امکاناتی نظیر کروزکنترل، دو ایربگ، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ترمز پارک برقی، اتوهُلد، ABS+EBD، کنترل فشار باد تایرها، سنسور نور و چراغ هشدار ترمز اضطراری است.

با این ویژگی‌ها، قیمت تمام‌شده ای که پارس خودرو برای این خودرو در نمونه های وارداتی در نظر گرفت، ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بود که همانطور که اشاره شد، زوتی DL5 را به ارزان ترین خودروی وارداتی در مرحله جدید واردات خودرو به کشور تبدیل کرد.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 3 تیر 1403 - 12:43

    آقا چرا قیمت چرند میزنی و خبر دروغ؟!اولا قیمت تمام شده حداقل ۱۱۵۰ برای ثبت نامی ها بوده که امسال تحویل دادند!ثانیا ثبت نام مجدد، بالای ۱۳۰۰ خواهد بود!