در سه تیپ پنج نفره، بصورت تک-دیفرانسیل؛

میتسوبیشی اوتلندر وارد سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شد

میتسوبیشی اوتلندر شرکت آرین پارس موتور در سه تیپ پنج نفره و تک-دیفرانسیل به لیست خودرو های سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اضافه شده است.

سه شنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
در سه تیپ پنج نفره، بصورت تک-دیفرانسیل؛ میتسوبیشی اوتلندر وارد سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شد

پس از مدت ها انتظار، بالاخره آرین موتور در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ اولین سری از خودروهای جدید وارداتی خود از برند میتسوبیشی را به نمایش عموم گذاشت. در این رویداد، هم از میتسوبیشی ASX به عنوان وارداتی جدید آرین موتور رونمایی شد، هم از اوتلندر. البته طبیعی است که Mitsubishi Outlander، بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ کراس‌اوور میدسایزی که از روز گذشته در سه تیپ پنج نفره و FWD، به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی نیز اضافه شده است.

در سه تیپ پنج نفره، بصورت تک-دیفرانسیل؛ میتسوبیشی اوتلندر وارد سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شد

اوتلندر در سامانه یکپارچه وارداتی‌ها

فعلا مرحله جدیدی از عرضه خودروهای وارداتی، آغاز نشده و آخرین عرضه نیز مربوط به ۷ الی ۹ خرداد بود. اما لیست خودروهای سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، به تازگی با اضافه شدن نام میتسوبیشی اوتلندر، به‌روز شده. طبق این لیست به‌روز شده، آرین موتور قرار است در سه تیپ پنج نفره و تک-دیفرانسیل Mitsubishi Outlander را عرضه کند که عبارتند از تیپ پایه یعنی L-Line، تیپ میان‌رده M-Line و تیپ بالارده H-Line.

پیشرانه میتسوبیشی اوتلندر وارداتی

هر سه این تیپ ها، به موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۶۰ اسب‌بخاری که با ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس CVT با شبیه‌ساز ۸ سرعته متصل است، مجهز می‌باشند. با این پیکربندی پیشرانه، میتسوبیشی اوتلندر وارداتی آرین پارس موتور ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند از حالت سکون، به تندی یکصد کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت نیز ۱۹۵ کیلومتر اعلام شده.

2024 Mitsubishi Outlander Engine

در ضمن، طبق کاتالوگ، متوسط مصرف سوخت خودرو در سیکل ترکیبی، صدی ۶.۷ لیتر اعلام شده و این یعنی با توجه به باک ۵۵ لیتری، می‌توان تا ۸۲۱ کیلومتر را بی‌وقفه با Mitsubishi Outlander وارداتی آرین پارس موتور، پیمود.

تفاوت های ظاهری

از نظر ظاهری، تیپ H-Line به جای رینگ های ۱۸ اینچ تیپ های پایین‌تر، بر روی رینگ های ۲۰ اینچی سوار است و از سقف و ستون های مشکی، مه‌شکن و طرح گارد کروم زیر سپر های جلو و عقب به جای پلاستیکی تیپ های پایین‌تر بهره می‌برد.

در کابین نیز همانطور که از نامگذاری پیداست، لیست تجهیزات از L به عنوان تیپ پایه تا H به عنوان بالاترین تیپ، کامل‌تر می‌شود.

2024 Mitsubishi Outlander Top View

امکانات Mitsubishi Outlander وارداتی

امکانات تیپ پایه میتسوبیشی اوتلندر وارداتی آرین پارس موتور (2WD L-Line) در بخش ایمنی عبارتند از شش ایربگ، اتوهُلد، ترمز پارک برقی، ABS+EBD، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی، کروزکنترل و سنسور نور. در این تیپ، فرمان برقی است اما صندلی راننده، تنظیم دستی ۴ جهته و صندلی سرنشین کناری جلو، تنظیم دستی ۲ جهته دارد. ورود و استارت بدون کلید، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ، کلاستر تمام دیجیتال و سیستم صوتی با ۶ بلندگو نیز از امکانات رفاهی خودرو می‌باشند.

در تیپ میان‌رده 2WD M-Line، طبق کاتالوگ، سیستم نوربالای اتوماتیک به چراغ های LED جلو اضافه شده و آینه‌ها، از نوع برقی دارای چراغ راهنمای LED شده‌اند.

در سه تیپ پنج نفره، بصورت تک-دیفرانسیل؛ میتسوبیشی اوتلندر وارد سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شد

در بالاترین تیپ، یعنی 2WD H-Line هم که ماهیت مجهزتری دارد، نه‌تنها سیستم دید ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی، رادار نقطه کور، هشدار انحراف از مسیر، هشدار احتمال برخورد از روبرو و سنسور های پارک جلو و عقب به لیست امکانات ایمنی میتسوبیشی اوتلندر وارداتی آرین پارس موتور اضافه شده، بلکه در لیست امکانات رفاهی نیز شاهد برقی شدن صندلی راننده با تنظیم ۶ جهته و صندلی سرنشین کناری جلو با تنظیم ۲ جهته هستیم و گرمکن به همراه قابلیت تا شوندگی برقی به آینه‌های جانبی اضافه شده.

با این امکانات بیشتر، طبیعی است که وزن خشک تیپ H-Line میتسوبیشی اوتلندر وارداتی آرین پارس موتور، ۲۰ کیلوگرم بیشتر از تیپ های L-Line و M-Line بوده، طبق کاتالوگ، ۱.۶۷۰ کیلوگرم اعلام شده است.

2024 Mitsubishi Outlander Interior

زمان عرضه میتسوبیشی اوتلندر وارداتی

همانطور که اشاره شد، فعلا فروش میتسوبیشی اوتلندر وارداتی آغاز نشده اما با توجه به اضافه شدن تیپ های خودرو به لیست خودروهای سامانه، انتظار می‌رود در مرحله آتی فروش خودروهای وارداتی شاهد عرضه این کراس‌اوور خوشنام و جذاب ژاپنی نیز باشیم.

در سه تیپ پنج نفره، بصورت تک-دیفرانسیل؛ میتسوبیشی اوتلندر وارد سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شد
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟