خداحافظی رسمی با اولین ولوو سواری مونتاژ آمریکا؛

ولوو به تولید سدان پریمیوم S60 پایان می‌دهد

فروش پایین باعث شده تا ولوو از خیر تولید سدان پریمیوم S60 در آمریکا که رقیب ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس-بنز C-کلاس به حساب می‌آید، بگذرد.

دوشنبه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲
خداحافظی رسمی با اولین ولوو سواری مونتاژ آمریکا؛ ولوو به تولید سدان پریمیوم S60 پایان می‌دهد

در سبد تولیدات سواری ولوو، S60 سدان پریمیومی بوده که اولین بار، سال ۲۰۰۰ برای رقابت با امثال ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس-بنز C-کلاس به بازار آمد و اتفاقا اولین خودرو سواری است که ولوو در آمریکا مونتاژ کرد. امروز که ۲۴ سال از آغاز تولید S60، و پنج سال از آغاز تولید سومین نسل آن می‌گذرد، ولوو تصمیم گرفته به تولید این سدان پریمیوم در سایت تولیدی خود در ریج‌ویل آمریکا، پایان دهد تا این سایت تولیدی ولوو، بیشتر روی تولید کراس‌اوور الکتریکی بزرگ EX90 متمرکز شود.

خداحافظی رسمی با اولین ولوو سواری مونتاژ آمریکا؛ ولوو به تولید سدان پریمیوم S60 پایان می‌دهد

ولوو می‌گوید تولید S60 در دیگر سایت های تولیدی خود در سوئد، مالزی و چین را “فعلا” ادامه خواهد داد اما با پایان یافتن تولید در آمریکا، Volvo S60 عملا از بازار آمریکا و تعدادی دیگر از بازارهای جهانی ولوو خداحافظی خواهد کرد.

دلیل آن هم فروش بسیار پایین، مخصوصا در مقایسه با رقبای اصلی است. برای مثال، ولوو S60 در بهترین سال خود، فروش ۲۰ هزار دستگاهی در آمریکا داشته و بعد از آن نیز فروشش، در سه سال گذشته، بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دستگاه بوده. این در حالی است که مثلا در سال ۲۰۲۳، مرسدس-بنز و ب‌ام‌و هر کدام موفق به فروش نزدیک به ۳۳ هزار دستگاه C کلاس و سری ۳ در آمریکا شده‌اند.

Volvo S60 Inrerior
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟