اسمارت که پیشتر و در دوران تملک دایملر، به سازنده خودروهای کوچک دو نفره با ماهیتی پریمیوم معروف بود، از زمان تغییر مالکیت و رفتن زیر چتر چینیها، کاملا تغییر ماهیت داده و به تولید و عرضه کراساوور های الکتریکی روی آورده. اولین محصول اسمارت تحت مالکیت مشترک دایملر و جیلی، کراساوور الکتریکی سابکامپکتی بنام هشتگ۱ بود و بعد، کراساوور برقی کامپکتی با تناسبات کوپه-مانند که هشتگ۳ نام دارد به عنوان دومین محصول اسمارت در دوران جدید معرفی شد.
حال اسمارت آماده است تا محصول جدیدی را با نام هشتگ۵ در بازار چین عرضه کند؛ کراساووری کوچک با سبک طراحی جدید اسمارت که تناسباتش، کاملا یادآور نسل جدید مرسدس-بنز EQB است. دلیل آن هم این است که اسمارت هشتگ۵ برپایه مرسدس-بنز EQB طراحی و مهندسی شده.
البته به لطف طراحی متمایزی که دارد، به مراتب جذابتر و خاصتر از EQB جدید مرسدس-بنز جلوه میکند. در ضمن، از نظر پیشرانه نیز با گزینههایی به مراتب قدرتمندتر از آنچه که مرسدس-بنز در قالب EQB ارائه میکند، عرضه خواهد شد.
برای اسمارت هشتگ۵ پیشرانه های تمام-الکتریکی تک-موتور ۳۳۵ و ۳۵۸ اسببخاری و جفت-موتور ۵۷۹ و ۶۳۸ اسببخاری در نظر گرفته شده که اعداد و ارقام قابلتوجهی برای یک کراساوور میدسایز به حساب میآیند. البته در تمامی تیپها، غیر از بالاترین تیپ که حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دارد، حداکثر سرعت اسمارت هشتگ۵ محدود به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت شده است.
بُرد پیمایش نیز در بالاترین تیپ که از پکیج ۱۰۰ کیلوواتساعت باتری های نیکل منگنز کبالت بهره (NMC) میبرد، ۷۰۰ کیلومتر اعلام شده که باز هم عدد قابلتوجهی است.
نظر شما چیست؟