کاربری جدید آرین‌دیزل، این بار برای صنعت ساختمان و راه‌سازی؛

کامیون میکسر بتن آرین دیزل چه ویژگی‌هایی دارد؟

آرین دیزل در دومین نمایشگاه بین‌المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران، کاربری جدید میکسر بتن خود را به نمایش خواهد گذاشت.

چهارشنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸

بتن از مواد اولیه ای است که نه فقط در ساختمان‌سازی، بلکه در راه‌سازی و صنایع مرتبط، کاربرد بسیار بالایی دارد و در واقع از عناصر تاثیرگذار در این صنایع به حساب می‌آید. به همین اندازه، فرآیند انتقال آن تا محل پروژه که با کامیون هایی با کاربری میکسر صورت می‌پذیرد نیز مهم و تاثیرگذار است چراکه روانی بیش از حد، سفتی بیش از حد و اختلاط نامناسب اجزای تشکیل دهنده می‌تواند روی استحکام نهایی بتن و در نهایت، سازه، تاثیرگذار باشد. اینجاست که اهمیت و جایگاه کامیون هایی با کاربری میکسر به عنوان وسیله جابجایی بتن تا محل پروژه ها، مشخص می‌شود.

در حال حاضر شرکت های متعددی نسبت به ساخت میکسر بتن و یا تجهیز کامیون های باری به کاربری میکسر بتن مشغول هستند اما با توجه به حساسیت هایی که این کاربری داشته، کیفیت بالای ادوات و مکانیزم میکسر، از اهمیت بسیار بالایی در آن برخوردار است، مشتریان حقیقی و یا حقوقی بیشتر ترجیح می‌دهند که بصورت شرکتی و استاندارد محصولی با کاربری میکسر بتن داشته باشند. برای این دسته از مشتریان، در حال حاضر چند شرکت تجاری‌‎ساز، بصورت استاندارد کامیون با کاربری میکسر بتن ارائه می‌دهند که تازه‌ترین آنها، آرین دیزل است.

کاربری جدید آرین‌دیزل، این بار برای صنعت ساختمان و راه‌سازی؛ کامیون میکسر بتن آرین دیزل چه ویژگی‌هایی دارد؟

آرین دیزل طی یک سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر ارائه کاربری های متنوع برپایه تولیدات کامیونت و همچنین کامیون خود داشته تا مشتریان با خیالی آسوده‌تر و دردسر کمتر نسبت به خرید محصول، اقدام کند. پیش‌تر کاربری های خدماتی نظیر جاروب شهری، آتشنشانی، حمل زباله و بالابر برپایه کامیونت های JAC آرین دیزل در رویداد های مختلف به نمایش عموم درآمده.

برپایه کامیون شکموتو X5000 هم که بصورت باری و کمپرسی روی خط تولید آرین دیزل در کارخانه آرین پارس موتور خمین رفته، شاهد معرفی کاربری حمل سوخت با تانکر ۱۰ هزار لیتری در نمایشگاه خودرو کرمان سال ۱۴۰۲ بودیم.

حال آرین دیزل آماده می‌شود تا در دومین نمایشگاه بین‌المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران که قرار است ۲۹ خرداد الی ۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور ۹۰ شرکت داخلی در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شود، کامیون شکموتو X5000 را با کاربری میکسر بتن به نمایش عموم درآورد.

کامیون میکسر بتن شکموتو در دو نمونه ۷ و ۱۰ متر مکعب قابل عرضه بوده، در ساخت آن از ورق فولاد ضدسایش ST52 یا معمولی ST37 با ضخامت ۸ میل برای عدسی، ۵ میل برای بدنه و ۴ میل برای قسمت عقب به‌کار رفته و محصول، فارغ از ظرفیت، با زاویه دیگ ۱۵ درجه، بر روی مقطع ناودانی صنعتی ۱۶ سوار است.

آرین دیزل در دومین نمایشگاه بین‌المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران

موتور، بسته به سفارش مشتری، می‌تواند از نوع دیزل هوا-خُنک چینی BEI NEI یا آلمانی Deutz باشد و گیربکس پُشت دیگ، ساخت ZF در دو نوع PK4300 یا P5300 می‌باشد. این مجموعه، دارای سردکن ایستاده فن‌دار هیدرولیک بوده که مجهز به میکروسوئیچ است و از پمپ هیدرولیک آلمانی از برند SAUER DANFOSS بهره می‌برد.

گفتنی است وزن دستگاه در نمونه ۷ هزار لیتری، ۴.۷ تُن و در نمونه ۱۰ هزار لیتری، ۵ تُن اعلام شده است. ظرفیت واقعی دستگاه نیز به ترتیب ۱۴ هزار و ۲۰ هزار لیتر اعلام شده اما ظرفیت مفید آنها، همانطور که اشاره شد، به ترتیب ۷۰۰۰ لیتر و ۱۰۰۰۰ لیتر می‌باشد. سرعت چرخش دیگ نیز حداکثر ۱۶ دور در دقیقه اعلام شده است.

برای آشنایی بیشتر با کاربری جدید میکسر بتن آرین دیزل برپایه کامیون جفت‌محور شکموتو می‌توانید ۲۹ خرداد الی ۱ تیر از غرفه آرین دیزل در دومین نمایشگاه بین‌المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران بازدید نمایید.

5 از 4 رای

نظر شما چیست؟