یکی از خودروهایی که در مراحل اخیر پیشثبتنام فروش خودرو های وارداتی برای جانبازان، عرضه شد، کراساوور میدسایز GAC GS8 است؛ محصول راساموتور خاورمیانه برای بازار ایران که اولین بار، سال ۲۰۱۶ عرضه شد و به فاصله ۵ سال، با تغییرات چشمگیر در مدل ۲۰۲۱، بهروز شد.
حال برای مدل ۲۰۲۴، این کراساوور میدسایز چینی تغییراتی به خود دیده که شامل اضافه شدن تیپ ۵ نفره به تیپبندی های GAC GS8 با قیمت کمتر اما فضای بار به مراتب بیشتر در مقایسه با نمونه های سه ردیف سرنشین این خودرو میشود.
در این تیپ که قیمت پایه ۱۵۹.۸۰۰ یوانی (حدود ۲۲.۵۰۰ دلار) دارد، به واسطه حذف ردیف سوم صندلیها، فضایی با عرض ۱.۱۲۰ و طول ۲.۱۲۰ میلیمتر (در صورت خواباندن ردیف دوم صندلیها) برای بار در دسترس قرار میگیرد که فضای قابلتوجهی است.
فضای پا و فضای سر برای سرنشینان ردیف دوم صندلیها نیز به ترتیب ۹۳۰ و ۹۶۰ میلیمتر اعلام شده که به خوبی نشاندهنده کابین جادار GAC GS8 پنج نفره هستند. البته با توجه به فاصله ۲.۹۲۰ میلیمتری بین دو محور این کراساوور ۵.۰۱۵ میلیمتری، و همچنین حذف ردیف سوم صندلیها، تعجببرانگیز هم نیست.
در این محیط، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۴.۶ اینچی و پُشتآمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچ جلب نظر میکند و سطح قابلتوجهی از امکانات ایمنی و سیستمهای همیار، نظیر دید ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر و هشدار ترافیک عبوری از پُشت با ترمز اضطراری اتوماتیک بصورت استاندارد در تیپ پایه GS8 عرضه میشود.
یک رده بالاتر، در تیپ نویگیتور، سیستم چهار چرخ محرک با نسل ششم سیستم مدیریت گشتاور بروگوارنر ارتقاء یافته تا در کنار بهبود هندلینگ و کاهش وزن، به افزایش پاسخگویی مجموعه محرکه نیز کمک کند.
مدل ۲۰۲۴ کراساوور میدسایز GAC GS8 یک تیپ مجهزتر بنام Dual Hybrid نیز دارد که شش سرنشین بوده، از صندلیهای برقی دارای تنظیم گودی کمر و ماساژور جلو، صندلی های دارای گرمکن ردیف وسط و همچنین تغییر موقعیت برقی صندلی سرنشین کناری جلو برای راحتی بیشتر سرنشین پُشتی بهره میبرد.
در بخش پیشرانه، تغییری در مدل ۲۰۲۴ اعمال نشده و کماکان شاهد عرضه GAC GS8 با موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۵۲ اسببخاری با توان تولید ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور و پیشرانه هایبرید Toyota Hybrid System متشکل از موتور ۲.۰ لیتری توربو بنزینی و موتور برقی با مجموع قدرت ۳۷۲ اسببخار هستیم.
نظر شما چیست؟