یک دستاورد مهم برای JAC e10X در آغاز ژوئن ۲۰۲۴ رقم خورد؛

تولید کاندیدای عرضه در ایران توسط کرمان موتور از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت

تولید خودرو الکتریکی JAC/Sehol e10X که طی سال های گذشته، احتمال عرضه اش در ایران توسط کرمان موتور مطرح بوده، از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت.

دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
یک دستاورد مهم برای JAC e10X در آغاز ژوئن ۲۰۲۴ رقم خورد؛ تولید کاندیدای عرضه در ایران توسط کرمان موتور از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت

خودرو برقی کوچک JAC e10X که بیش از یک سال است احتمال عرضه آن در کشورمان توسط کرمان موتور مطرح است، آخر هفته ای که گذشت، یک رویداد مهم را تجربه کرد؛ تولید این خودرو کوچک برقی از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت و به همین مناسبت، نسخه جدیدی از آن با عنوان “نسخه عزیز” در چین و تعدادی از بازارهای صادراتی JAC عرضه خواهد شد.

یک دستاورد مهم برای JAC e10X در آغاز ژوئن ۲۰۲۴ رقم خورد؛

این خودرو که در ابتدا با برند Sehol عرضه شد، در اصل تکامل‌یافته خودرویی بنام JAV iEV6E است که سال ۲۰۱۶ به عنوان مدل تمام-الکتریکی Refine S2 Mini معرفی شد. Refine S2 Mini نیز خود، فیس‌لیفت خودرویی بود بنام جک یویو که از ۲۰۱۰ توسط این خودروساز چینی به تولید می‌رسید. در واقع اتاق JAC e10X قدمت حداقل ۱۴ ساله دارد!

البته از نظر طراحی، در چه ظاهر و چه در فضای داخلی، JAC e10X سعی دارد خودرویی به‌روز و مدرن جلوه کند. زیر این پوسته تازه نیز پیکربندی مدرنی برای پیشرانه در نظر گرفته شده که از نوع تمام-الکتریکی است، با چیدمان تک-موتور محرک محور جلو.

یک دستاورد مهم برای JAC e10X در آغاز ژوئن ۲۰۲۴ رقم خورد؛ تولید کاندیدای عرضه در ایران توسط کرمان موتور از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت

این پیشرانه، در دو سطح قدرت ۴۰ و ۶۰ اسب‌بخاری عرضه شده که البته نمونه ای که توسط کرمان موتور به کشور وارد، و تست شده، از نوع ۶۰ اسب‌بخاری است، با ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور که از باتری ۳۰.۲ کیلووات ساعت تغذیه می‌کند. با این پیکربندی پیشرانه، JAC e10X کرمان موتور می‌تواند تا ۱۰۲ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل باتری نیز برای این خودرو، ۳۰۲ کیلومتر اعلام شده است.

طبق اعلام شرکت، شارژ کامل باتری در نمونه مجهز به پکیج ۳۰.۲ کیلووات‌ساعت، ۶ سرعت با برق شهری زمان می‌برد اما در صورت استفاده از شارژ سریع، می‌توان در ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری ها را از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند.

خودرو الکتریکی کوچک JAC/Sehol e10X وارداتی کرمان موتور در ایران

دو ایربگ، دوربین دنده عقب، ABS+EBD، کنترل فشار باد تایرها، آینه های برقی دارای گرمکن، کروزکنترل، ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، مولتی مدیا با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ و پشت آمپر ۶.۲ اینچی نیز از جمله امکاناتی JAC e10X در نمونه وارداتی کرمان موتور هستند.

البته ذکر این نکته ضروری است که فعلا برنامه مشخصی برای عرضه JAC e10X در کشورمان ارائه نشده و به نظر هم نمی‌آید برنامه‌ای برای عرضه آن توسط کرمان موتور، وجود داشته باشد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟