بعد از ۱۶ سال تولید یک SUV کره‌ای برای همیشه پایان می‌یابد؛

خبر مرگ کیا موهاوی، بالاخره آمد!

کیا موتورز به واسطه فروش پایین و مسائلی که در کسب استانداردهای آلایندگی وجود دارد، بالاخره تصمیم گرفته برای همیشه به تولید موهاوی پایان دهد.

چهارشنبه - ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
مدل ۲۰۲۴ کیا موهاوی - 2024 KIA Mohave SUV

استقبال از SUV بزرگ کیا موتورز، یعنی موهاوی به قدری پایین آمده که این خودروساز کره‌ای بالاخره تصمیم گرفته به تولید موهاوی، پایان دهد. طبق اعلام کیا موتورز، اواسط تابستان امسال تولید موهاوی در کارخانه هواسونگ کره جنوبی برای همیشه پایان خواهد یافت.

مدل ۲۰۲۴ کیا موهاوی - 2024 KIA Mohave SUV

بد نیست بدانید استقبال از موهاوی به قدری پایین آمده که ماه آوریل، مجموع فروش ماهانه این خودرو به تنها ۲۵۷ دستگاه کاهش یافت. در کنار فروش بسیار پایین، قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی نیز دلیل دیگری شده برای این که کیا موتورز تصمیم بگیرد برای همیشه به تولید موهاوی پایان بدهد.

با کنار رفتن موهاوی از خط تولید کیا موتورز، جا برای تولید پیکاپ میدسایز این خودروساز کره‌ای که Tasman نام خواهد داشت، باز می‌شود. گزارش ها حاکی از آن است که کیا موتورز با پایان دادن به تولید موهاوی، از اواسط تابستان خط تولید این خودرو را برای تولید تاسمان آماده خواهد کرد و انتظار می‌رود از اواخر مرداد این خط برای تولید پیکاپ کیا موتورز آماده شود.

مدل ۲۰۲۴ کیا موهاوی - 2024 KIA Mohave SUV

کیا موتورز اولین بار سال ۲۰۰۸ بود که موهاوی (در برخی بازارها، بوره‌گو) را با پیکربندی اتاق جدا از شاسی در هیبت یک SUV بزرگ به بازار عرضه کرد. این خودرو که در بازار کشورمان نیز حضور کوتاه مدتی بصورت وارداتی داشت، سال ۲۰۱۶ یک بار فیس‌لیفت شد اما تغییرات اساسی‌تر در آن، در قالب فیس‌لیفت ماژور ۲۰۲۱ معرفی شد تا هم ماهیت لوکس‌تر به موهاوی بدهد، و هم ظاهر آن را به‌روز تر کُند.

از آن زمان، تغییر دیگری در موهاوی اعمال نشده و این یعنی ۱۶ سال است که کیا موهاوی بدون تغییر نسل در حال تولید و عرضه است.

مدل ۲۰۲۴ کیا موهاوی - 2024 KIA Mohave SUV

مدل ۲۰۲۴ این SUV سه ردیف سرنشین که تنها بصورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود، دارای موتور ۳.۰ لیتری توربودیزل V6 است. این موتور ۲۵۶ اسب‌بخاری، توان تولید ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشته، به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است.

در حال حاضر، کیا موهاوی در کره جنوبی قیمت پایه ای معادل ۳۷ هزار دلار دارد. قیمت مجهزترین نمونه آن نیز به حدود ۴۶ هزار دلار می‌رسد.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟